Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Höll ett öga på gossen inatt

Av Sinisalo - 31 augusti 2012 15:12

Inte kunde vi sova något bra utan att hålla ett ordentligt öga på Noel.
Tack farmor Mia för babywatchen!
Himla bra teknisk pryl. Kameran fungerar även i mörkerHan har hittills endast sovit mellan oss i sängen. Men vi tänkte ändra på det nu, pga olika orsaker. Men det sved i mamma och pappahjärtat! Och rädda va vi...2h stod vi ut ca! Sen fick han komma tillbaka mellan oss igen. Men med den här tekniken kanske vi klarar 3h inatt!!

 
 
Ingen bild

Theres igen :)

3 september 2012 18:55

vi köpte efter några månader när det var dags för sömn i egen säng ett andningslarm, sånt man har under madrassen i sängen. UUnderbart att ha så slipper man gå och kolla om ungen lever när han/hon råkat sova nån extra timme..Vet inte hur många gånger jag har lutat mig över Jennifer och kollat så hon andas innan dess..nojjig är bara förnamnet! :)

Sinisalo

3 september 2012 21:46

Jag funderar på ett sådant! Men just nu får han sova hos oss (snart endast på min sida). Har precis beställt en sänghäst (trilla ur skydd) :) men blir nog ett andningslarm också sinom tid!
Läste om en 10v bebis som dig i psd igår, så jag är inte mindre nojig nu :(

 
Ingen bild

Theres

4 september 2012 10:39

Nejmen fy! Usch sånt är så hemskt och hjälper inte det minsta när man har litet knyte att oroa sig för..
Lätt värt pengarna att skaffa andningslarm, om så bara för att döva oron en smula :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards