Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 3 juli 2014

Vilka dagar! Plus lite reflektion...

Av Sinisalo - 3 juli 2014 04:55

I tisdags for jag och grabbsen till syster Gela och hälsade på. Oj vad Noel lekte!

Kan det bero på att Zack har sååå många bilar att leka - med bland annat? ;)

Edwin och jag synkade varandra riktigt bra.
Han var vaken, pigg, glad och pratig. Men nöjd i vagnen medan vi va ute.

Kan bero på det trevliga sällskapet också *ler*

Noel lekte vidare. Det var inte bara bilar som lockade....han är även förälskad i en av deras dockvagnar.

Själv beundrade jag vår lilla vagn. Den gjordes om till mono dagen till ära. Sjukt smidig vagn! Och snygg ;)

Och när alla barnen ätit mellis (urgod smoothie)

Så va det även dags för lillebror att äta och sen slockna igen

Han lyckades även med att kissa genom sin body och byxa. Dags att byta blöjstorlek tror jag!


Sen fortsatte lekandet inomhus och Edwin fortsatte mysa. Här med moster Gela

Himla mysigt <3

Noel somnade ovaggad i bilen. Edwin däremot var vaken heeeela vägen och babblade på fram till ca 3min hemifrån. Då satte han igång och skrika. Men Noel fortsatte soooova.

Onsdagen spenderades i Södertälje. Hade bokat en date med en tjej jag pluggade på Komvux med för en maaaassa år sedan. Hon skaffa familj flyttade. Men är nere häråt på semester så vi beslutade att träffas. Grabbarna va riktigt pigga och glada till en början

Vi tog plats i en park för mellis.

Då slog det över på Edwin. Och han ville iiiiinte amma. Men sova. Och det va ju svårt att sova för han va övertrött....
Dessutom va jag sjukt stressad över platsen, och amma. Så mkt alkisar liv och rörelse. Gubben på bänken bredvid -rökandes- gjorde inte saken bättre.........och Edwin känner genast av när jag känner mig obekväm....
Tillslut efter mkt om och men så somna han. Fick dock dra vagnen fram och tillbaka sedan, många ggr. För han vaknar ju såfort man stannar den......

Vi hittade en lekpark så de små fick springa av sig

En stund verkade de leka tillsammans

Edwin fortsatte sova

Sen valde vi att gå på stan. Började. Med Lindex. Där vaknade Edwin igen. Istället för att lita på mig själv och lyssna på Edwin, trodde jag han var hungrig igen. Så jag drog in vagnen i ett provrum. För lite enskild amning. Jo tjena....Noel skitatrött på att sitta i vagnen, tjatandes "fääääääärdig mamma!!!" Asvarmt, och en övertrött bebis som vägra amma. Edwin bara skrek tillslut...vilket kaos!
Och det bara raaaann mjölk om mig.....

Jag gick ut därifrån med en skrikande missnöjd bebis och en annan missnöjd och trött Noel. Plus en toksvettig morsa....
Vi besluta att åka hem. Edwin skrek nästan hela vägen tillbaka till bilen. Jag använde mig av nappen 14ggr. Han tog den men spotta ut den gnällde till, jag gav nappen och så höll det på.

Vi hann inte med mkt pratande, men lite där mellan. Och barnen hann leka iaf.
Och varmt som as va det dessutom!

Väl hemma åt Edwin direkt....och sen fortsatte pysslandet och lekandet.


Jag sorterade ut kläder som jag plockat undan under graviditeten. Och kvar blev tomma banankartonger.
Då tog Noel tillfället i akt och lekte. Här va det först en säng, sen en koja

Sen blev det en bil

Sen knöt vi fast ett par kartonger i "bilen". Och vips hade han släpvagnar som han uttryckte det :D

Lite trångt men det gick sörru!

Sen slog det över på lillskrutt igen. Aptrött.nu typ...men denne gång va jag smidigare och prova ha honom på mig först, men nej då blev det skrikfest. Så jag la honom över knät guppandes med nappen i munnen och min hand som stöd under hakan på honom. Han slockna på 3sek!

Något jag tänkte på var hur olika dagarna hade varit. Hos syrran gick allt superbra. Inget gnäll från Noel. Och framförallt inget från Edwin. Medan på stan va det riiiiktigt stressande mellanåt med båda grabbarna gnällandes. Det va iofs betydligt varmare, och jag va mer obekväm på stan, med både amning och själva miljön för barnen stimmigt, högljutt osv osv)
Hoppas det ger med sig, så vi kan njuta lika mkt, som hos syrran.

Plus att jag märkt hur mkt mer jag orkat dessa dagar! Edwin är nästan 9v och inte förrän NU har bäckenet börjat bli ok. Eller mitt mående öht.
Jag blev glad över att jag orkat så mkt och fortfarande hade energi kvar!

På kvällen läste jag genom mina mvc-papper. Och fy vilka flaschbacks....Gud vilken kämpig graviditet....ingen....nä att vara gravid verkar inte vara min grej :(
Så nu ska jag njuta av vår fina familj istället och ha det bra. Det är sommar och livet leker igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards