Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Natt/morgondravel

Av Sinisalo - 26 juni 2014 06:52

Sömnlöst inatt igen. Så jag skriver lite här....

Tänk vad mkt förändras hela tiden. Från att Edwin inte alls vill vara i famnen när han ska sova till att bara vara i famnen.

Jag har under dessa dagar lyckats sälja av lite vagntillbehör. Större grejer skickar jag med postens skicka lätt, spårbart. Bäst för både mig och köparen att kunna spåra under transporten.iaf, vi har ingen skrivare så vi har tagit en tripp ut till Klövsta för att låna skrivare. Samt att Noel pratar så mkt om sin farmor och farfar.

När Edwin blir övertrött slår han över till en skrikig och ganska otröstlig liten bebis. Man måste verkligen se till att han somnar. Det gör han om han får ligga på mage på en arm guppandes eller som här "sittande"/lutandes med ryggen mot mig.

Inte kan han amma då heller. Även om det gått 2,5-3h sen sista amningen. Nej är han trött behöver han sova. Han blir bara än mer ledsen och upprörd om jag erbjuder bröstet.

Och just det här dagen va det väldigt mkt sova på och övertrött bebis. Jag lyckades inte tajma hans sovtider eller amning riktigt. Eller hans tidigare signaler på detta.

Ibland lyckas han sova 10-15min för sig själv. Men just nu är han i en period av att ligga på oss.

Under tiden jag ammar och försöker söva en övertrött bebis. Så har Noel leksällskap av Amanda på Klövsta.

Oftast har de väldigt roligt tillsammans

Och till Noels stora glädje är farmor (eller farfar) med på ett hörn när de hinner.

Igår va en sån dag är vi hade 2 paket som skulle skickas iväg. Så vi packade mat och åkte ut. Väl där läste jag ett brev jag fått från Försökringskassan. Jag väntar på ett beslut från min sjukskrivning. Har inte fått pengar av de pga jag glömde göra en sjukanmälan och de betalade ut föräldrapeng trots att jag inte skulle ha det. Men då dimper det ner ett beslut om att jag inte kommer få pengar öht pga jag inte är berättigad till sjukpenninggrundande inkomst öht....?! Enl brevet så har jag inte tagit ut 5dagar föräldrapenning (vilket jag måste efter Noel fyllt ett år) men enl detta beslut ska jag inte ha tagit föräldrapeng from mars 2013 tom april i år. WTF?!?!? Klar jag gjort det! Har fått massor med betalningar.
Dessutom va inte Noel 1år ens mars 2013, och då behöver jag inte ens ta ut 5dagar.
Så jag fick snällt sätta mig i detta UNDERBARA telefonkö..."du har plats nr 200 i kö...." Med 2 kids, varav den ene övertrött, och den andre hungrig. Som tur är har jag Hasse att ta hjälp av! För självklart när man väl kommer fram då behöver den ene ungen bytas på pga han lyckats kissa genom blöja, body och byxa och den andre ska äta mellis. Övertrötta/hungriga och skrikiga - och ja...ja vet att bebisar/barn skriker/låter...men det underlättar inte när man försöker genomföra såna här saker och reda ut saker.
Iaf hon på fk kunde inte se något fel i mina ansökningar eller det jag gjort. "Men det är väldigt många ansökningar att gå igenom och det tar tid". Då hade jag alltså suttit i telefonkö i 15min minst ch sedan suttit och väntat i 10min på med henne medan hon ögna genom mina ansökningar och utbetalningar. Och det hon kommer fram till är att "....allt ser ut att vara i sin ordning, så det är bättre du talar med den handledaren som tagit det här beslutet från början..."
No shit!
Men klockan är då 15.59 när hon kommer fram till detta och personen jag behöver få tag på har gått för dagen kl 16.
*megasuck*

Jag är den som är den...som drar iväg i tankarna. Alla säger "det ordnar sig" ja jovisst....men...utan pengar hur 17 ska vi klara oss.
Och jag har väntat länge på detta beslut. Och pratat och tagit kontakt med fk flera ggr under denna tid.
Hur lång tid tar inte det här att lösa nu då? Det är dessutom ett fast beslut! Hur lång tid tar detta att överklaga?
Hela semestern går och vi kommer inte ha pengar heller. PLUS att om det ÄR något fel. Om jag nu gjort något fel i någon ansökan någon gång 2013 (?!) så kommer inte jag få föräldrapeng öht eller för min senaste sjukskrivning?! *huvudvärk*

Kan vi inte bara vinna på triss eller lotto?!
Jag har faktiskt en lott med vinst på som jag ska byta ut mot en ny lott: håll tummarna!!!!

Handledaren ska iaf ringa upp mig. Dock har jag läkartider inbokade både idag och imorrn. Så jag bad henne jag prata med skriva in tider jag kan nås på.

Efter detta fick vi höra att sambons brors tjej skulle bjuda in till födelsedagsfirande. Eller inte bjuda in egentligen. Vi ringde då och frågade om vi också kunde komma och fira samtidigt. Så vi åkte dit direkt efter att vi lämnat in 2 paket och hämtat ut ett paket från Lekmer (Noel fyller ju år om 1mån) köpt en present och sen drog vi iväg iklädda myskläder, otvättat hår och allt :P
De hade lagat middag, tur vi hade med middag ut på Klövsta tidigare. Vi tänkte ju laga middag där. Men nu kunde vi grilla vår fläskytterfilé och joina de till middan.

Edwin kissade ju genom sina kläder ute på Klövsta. Men tror ni inte han lyckas även där? Haha! Och inga fler ombyten hade vi med. Tur att detta är en barnfamilj (även om barnen är mkt äldre) så kunde hon rota fram kläder i strl 68 (en aning stora just nu) men de funka ju. Haha!
Men innan hon letade fram kläderna låg Edwin nöjt och babbla (nakenfis!)

Idag ska jag till gyn för att kolla upp mina hormoner. Men det är en annan historia.

Klockan tickar på och jag ger upp denna morgon för någon mer sömn öht.

Noel börjar röra på sig hör jag så snart är det mer liv och rörelse i det här huset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards