Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

En dag hos mormor

Av Sinisalo - 25 juni 2014 04:26

Jag kan inte sova så jag passar på att blogga.

Grabbarna och jag drog iväg till mormor. Så fick Hasse fixa hemma med bil, och målning.

Edwin sov när vi anlände. Men vakna (givetvis) när vi tog en fikapaus ;) När han vakna va det maaaaaaaaat. Det va bara det att han "missa" bröstvårtan typ 3ggr i rad och blev då så ledsen att jag istället fick trösta honom en stund innan vi försökte oss på att amma igen. Då blev han riktigt arg på mig när jag tog tillfället i akt och tog bort en snorkråka. Så då fick jag gå runt med honom så han blev lugn igen. Men SEN ammade han. Och slockna!

Han har alltid en tidpunkt om dagen när han gör/blir såhär.
Han har egentligen inte sovit klart men vaknar och behöver sova mer. Plus att han tidigare inte velat sova på oss. Men nu vaknar han bara om jag lägger ner honom efter 10min.

Jag passade på att njuta av att ha lillskrutt sovande på mig

Syrran och hennes barn kom också på besök. Så Noel va fullt upptagen med att leka

Alla flyttade in dit där jag och Edwin myste. Och mellanåt hade jag en bebis på mig och en 23mån (idag!) i knät.

Sen va det någon som va vaken och glad

Syrran och Co. åkte hem.
Medan Edwin va nöjd lekte jag och Noel. Det blev bla pusslande.

.?busande

Och sen va han slut som artist!

Väl hemma sov ingen av grabbarna (utom en utslagen Jozi). Vi kikade på Allsången. Men mitt i sa noel att han ville sova. Det va typ är Loa sjöng opera (förstår honom dock...).

Han somnade och när jag skulle stänga dörren till hand rum vaknade han och grät :( Otroligt lättväckt just nu :/ Men det räckte med att jag gick in klappade och bädda in honom och sa god natt så somna han om.

Såg att en tan är på G i överkäken. Han har ju haft endel oroliga nätter. Så detta är anledningen.

Nu hör jag all Edwin börjar vakna. Dags att amma.

Hoppas jag lyckas få mer sömn sedan?

Tjing

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards