Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

God fortsättning på midsommarhelgen

Av Sinisalo - 21 juni 2014 20:58

Vi firade midsommar som de övriga 12 åren tillbaka- på Klövsta (utom 1-2 år då vi firade dessa hos syrran om jag inte minns fel), dock var det unikt med 2 barn. En 7veckors bebis och en 23 månaders :)

I år valde mamma och Leffe, att fira midsommaren med oss. Likaså Sandra med familj   


Noel va astrött. Vaknat på natten och va verkligen superledsen. Jag "satt fast" i sovrummet och ammande Edwin. Och Hasse fick trösta en väldigt ledsen Noel. Tillslut somnade han om. Han sov INGENTING mitt på dagen, innan vi for till Klövsta. Så ha va sååååå trött..... Men kämpade på, lekte och fejade.


Jag kände mig asstressad när vi kom fram till Klövsta. Det va rätt kallt ute. Edwin sov inte, Noel va trött, Jozi skulle på plats i sjöstugan osv osv osv.....

Och av någon anledning blir jag stressad när det är folk runtomkring mig och Edwin. Dels pga amning, dels pga smitta (asrädd att han blir förkyld......) osv osv. Den här oron är ju sjukt jobbig mellanåt. Tur mamma var med, och även om jag inte sa det så va både hon och Leffe enormt stöd.

Kändes så skönt att ha de på plats under min stressnoja   


Först va det sillunch som vanligt. Dåligt med snaps och snapsvisor i år. Men det får vi ändra på tills nästa år alla vi (nu) ammande mammor haha     Sen en liten paus. Jag gick ut och lekte lite med Noel, medan Edwin låg i mammas famn.

Sen skulle Jozi rastas. Vi plockade även blommor till kransar och stången. Sen skulle Edwin äta. Och det tog sin lilla tid. Han äter, tar en powernap. Sen vill han ha mer. Men av någon anledning så va utdrivningsreflexen så hård så han blev jätteledsen istället.....

När han lugnat sig låg han i mammas famn igen. Noel va så sjukt trött att Hasse tog en sväng i vagnen och han slocknade direkt. Tyvärr bestämde sig alla för att dansa runt stången just då....så Noel missade det. 

Jag förberedde tårtan istället.

Väl till fikat väcktes Noel, sen va allt igång igen. 

Ja, och man missar en hel del när man har en liten bebis. Amma, byta blöja och sånt. Men vi hade det mysigt endå. Dessutom hade jag sällis av morsan   Sandra åkte hem under en tid för att ge Melker medicin och amma. Men hon hann lagom till dansen runt stången med Vilgot iaf   

Sen är det mer lekar med kidsen, snack, förberedelser, Jozi rastades mellanåt osv. Så dagen flöt på. Mamma och Leffe åkte hem till hundarna. Och jag och Sandra agerade kossor åt barnen (amma-amma-amma......) Grillmiddagen va som vanligt urgott. Märkligt, men man är alltid urhungrig trots all sill, fika och annat. Vi fick några att dansa runt stången med Noel efter maten, och först ville han inte alls.  Men med lite pepp så tyckte han det va asroligt ju. Barnen va helt slut (och kallt som 17 va det!) men vi va hemma rätt tidigt för att vara midsommar, sent för barnen dock   


Nu blir det bilder




Sillunchen va tydligen god 

 


Edwin slumrade lite   



Noels fina foto-min     


Älpa affaa (hjälpa farfar) klippa gräset   

 



Smile 

 



Än mer smile  



Bilar är roligt

 

Farmor hjälpte Noel göra en krans



   


Bebisgos

 


Noel-mammabus

 


Tjusiga Sandra och Vilgot med blåtira

   

Tänk vad skoj man kan ha med ett kaffemått


Hög koncentration

   


Tjusiga grabbar va?

     



Och sen va det tanzen  


Jodå det va skoj tyckte Noel

     

 


Edwin gosade ner sig i vagnen (öhhhh....ja jag ser att vi har endel stjärnor överallt i den här familjen haha)

 


Noel ville vara inomhus också. Vet inte om det va kallt eller för han va trött. Men inne hos famos (farmor) är det alltid roligt med alla bilar och lego.

 




Midsommardagen (idag) upptäckte jag att en affär i närheten hade rea på mitt favvomärke Molo. De är så dyra så de köper jag bara begagnat annars. Men nu blev det så billigt så jag åkte dit och shoppade.

I den affären finns det även bilar....till Noels stora glädje. Av alla bilar han fick välja....så valde han en brandbil...han har ju bara 17st hemma haha   Jaja, huvudsaken han är glad! 

Vi åt och sen åkte vi hemåt. Lite slitna sen gårdagens firande. Edwin och jag la oss i sängen typ direkt, han amma och slockna. Medan Hasse och Noel roade sig med lek och bus inomhus (med alla brandbilar.....)


Mina fynd


De 2 första köpte vi för några dagar sedan i samma affär.... (och på rea)

Bodysuit visserligen stor strl, men den växer han i snabbt
 


Edwins midsommarbody

   

Dreglisar, strumpor och byxor med stjärnor såklart

 


Tjohooo vad fint

 


Och slutligen Villervalla att syskonmatcha brorsorna med såååååååå fint   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards