Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sinisalo - 31 oktober 2012 17:01

Igår fick Noel testa att sitta med hjälp av amningskudden som hjälp och stöd. Det gick faktiskt bra!
Provade då bumbostolen, där tyckte han "allvarligt! Ska jag lämnas såhär?" och Jozi satt bredvid med lysande ögon haha
Annars var det endel sovande igår, på min arm eller i knät, en trött kille helt enkelt.

Imorse fick vi till det med tiden. Dock vaknade Noel strax innan 7 och ville inte somna om. Så vi gick upp, duschade och donade lite. Under tiden jag duschar får Noel vänta i babysittern. Men sen får han duscha med mig! Sen blev det frukost för mig och Noel roade sig i babygymmet.
Amning och Noel somna, under tiden fixade jag mig lite och hemmet. Sen for vi iväg på babysång. Alltid lika trevligt!

Sen hämtade jag ut sitdelstyget till vagnen jag väntar på. Färgen Denim 007- yey! Även 3 vagnskrokar.

Sen har vi varit trötta här hemma! Och tagit det lugnt.

Av Sinisalo - 30 oktober 2012 13:14

Idag hämtade jag ut Buppasittdynan Black peace ;) Kommer bli perfekt i grodan!
Va även duktig och tog en sväng till Apoteket i regnet. Men Noel sov (den lilla stunden) vi bar borta. Men vakna så fort vi kom hem igen.
Sen va det full rulle på lillen, tills han slocknade i mitt knä en stund senare.
Vi får se vad resten av dagen ger!
Pruttväder ute men vi kan ju mysa hemma jag och boysen :)

Av Sinisalo - 29 oktober 2012 19:23

Idag har Noel, jag och Jozi varit och hälsat på moster Gabi och kusinerna Tindra och Maximus.
Det blev en liten promenad till lekparken, så barnen fick busa lite i regnet, medan Noel sov i vagnen.
Jozi hade fullt upp med att hålla reda på och busa med barnen :)

Vi fick en massa skoj med oss hem, bl.a en barnstol och ett gåbord. Kanonbra med äldre kusiner man kan ärva/låna saker från ;)

Den här tidsomställningen är inte så bra när det gäller Noel och Jozi. Jozi vill ha mat tidigare (fast egentligen är ju klockan "matdax") och Noel är supertrött på kvällen!

Bjuder på bilder från lekparken idag. Kusinerna som åkte kana bla och Jozi som också ville trixa lite :) Vår goe och glade hund <3

Av Sinisalo - 28 oktober 2012 15:45

Inatt drömde jag om Bobby. Han kom mitt i en annan dröm och tryckte sig mot mina ben - just som han alltid gjorde.
Jag drog fingrarna genom pälsen flera gånger, och några djupa sniff i hans päls. Han luktade nästan lite mörk chokladaktigt (inte bittert men endå choklad) Han fick även en massa pussar. I drömmen började jag gråta, för det var som om jag kom på att detta aldrig mer kommer hända. När jag vaknade, rullade tårarna ner för kinderna. Och sömnen var svårflörtad :(
Det är som om jag känner/minns känslan av honom, och hans doft än i drömmen.
Jag vill ha honom hos mig! Saknar honom enormt.

Söndagen gick i lördagens anda: lugnt!
Jätteskönt har vi haft det :)
Noel får ju vara med mig överallt, eftersom han är en sådan vaken kille dagtid. Iaf bl.a i tvättstugan, han sitter då i loppisfyndet ;) (babysittern) jollrar, pillar och funderar. Men får man en handduk eller filt att busa och smaka på är livet än mer great (trots att jag hänger mobiler som han kan leka med är handdukar och filtar roligast!)

Vi tog en sväng till Klövsta för Hasse skulle meka med A6an. Jozi, jag och Noel tog en liten promenad under tiden. Han trivs bra i "snugglen" mamma tog med sig hem från Spanien, och en overall. Har dock så ont i stårtån..(?!) och bäckenet, så det blev inte så långt.

Väl hemma blev det en promenad till affären.

Och nu fortsätter busandet hemma.
Hasse ska grilla lite karré. Medan jag underhåller Noel, som tycker fingrarna smakar gott ;) och så fixas tvätten bl.a.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Av Sinisalo - 27 oktober 2012 14:09

Igår em hade skrutten fortsatt förhöjd temp, och lite trött. Dock höll han humöret uppe vår lille korv :)

Det tog tid att söva honom. Somnar snabbt men vaknar efter 30 min och vill ha mamma. Han är väldigt mammig just nu! Och går kväll blev det 3 såna tillfällen.
Men tillslut somna han iaf...
Och sov till kl 4.30(?) För amning, och blöjbyte. Sen var det med 2h mellanrum fram till klockan 9. Duktiga killen. Mamma och pappa passade på att sova också.

Sen blev det morgonmys i sängen, och Jozi fick mys på golvet bredvid sängen :)

Jozi har duschat idag, uppskattas inte alltid....Men ren och fluffig är han!

Sen fick Noel bada. Och han tycker verkligen inte om att bada! Dock gjorde vi ett försök :)

Vi va en sväng på XL (Bengtås), och tog en härlig promenad. Jozi fick några uppletande av föremål, och sedan springa efter pinne.

En riktig myslördag mao.

Noel sover i vagnen och Jozi ligger nedanför och vakar över honom!

Nu håller lilla plutten på att vakna igen

Ting!

Av Sinisalo - 26 oktober 2012 12:32

Fick ett sms igår om att Bobbys aska nu var redo för hämtning :( Läste smset och det högg till i mage och hjärtat. Tårarna rullade, och det kändes som om det var igår vi förlorade honom.
Skulle precis åka till bvc på föräldragruppsträff, och tänkte först ställa in det hela.
Men kom att tänka på att det kan hjälpa mig att tänka på annat!
Och det var ju tur, för jag och Noel hade roligt :)

Först märktes ingenting av vaccinationen han fått på morgonen.
Men sen (på em) började Noel kännas varm, och verkade ha ont i benen. Jag fick honom att sova på min arm tillslut. Han ville inte ligga på sidan som han brukar. Antar att benen gjorde ont :( Hans temp steg från 37,4 till 38,4 på kvällen. Dock när tempen steg verkade benen inte göra lika ont. Och han var inte lika trött och hängig.
Vi valde att inte ge Alvedon. Vi tyckte att han verkade ok, men om tempen skulle stiga mer hade vi Alvedon redo!

Han sov hela natten med några amnings-stopp (som vanligt) :)

Nu på morgonen var han sval. Så jag tempade inte honom. Han har pratat och varit glad, som vanligt.
Men för ca 1h sen tyckte jag att han började bli loj och kändes varmare igen. Jag tog tempen och den visade 37,8.
Ha lagt honom hos mig i soffan, och han snuttar och ammar mellanåt sen 30min tillbaka.

Hade tänkt gå och handla. Men väntar med det tills han känns bättre.

Ska faktiskt joina lillkillen på soffan. För jag är också jättetrött!

Vink

Av Sinisalo - 25 oktober 2012 09:22

Åh vad det hugger i hjärtat när det är dags för sånt här :(
Hasse var med och höll lillplutt. Endå var det några tårar hitta fram på mamma.
Lilleman skrek först, men sluta när pappa tog upp honom i famnen igen. Sen klagade och "skällde" han lite på bvc-tanterna ?
Han slockna direkt när vi kom hem. Jag ska snart joina honom ;)


Btw han hade gått upp i vikt och vuxit igen. Sist hade han bara gått upp 60g...Men bvc sköterskan sa att jag inte skulle oroa mig. Men det gjorde jag- såklart!
Iaf denna vecka väger han 7070g, är 65,5cm lång, och 42,2cm runt huvudet. Han hade gått upp 300g på 1v alltså haha!


Nu vakna han och vill ha mat :)


*vink*

Av Sinisalo - 22 oktober 2012 22:27

Natten gick jättebra. Inget ammande med 2h mellanrum. Tror lillen får fortsätta bredvid mamma, mysgos tycker jag iofs. Verkar dock som om han behöver det...

Väckte mamsen med fika paket och sång. Hon blev jätterädd när vi sjöng hehe!
Lite paketöppning och sen gick vi och la oss igen.

Noel sov väldigt bra den natten. Han har tidigare sovit med 2h avbrott flera nätter nu. Och ammat! Han ha även varit svår att läggas för natten 2ggr, med skrik och gråt. Men jag tror (men det behöver inte betyda att det faktiskt är så!) att han är väldigt mammig just nu. Vill gärna sova hos mamma.
Och jag sk*ter fullständigt i vad alla skriver om sömn och vad folk tycker och tänker om samsovning med sitt barn. Vill han det, eller behöver, ja då blir det så!

Iaf natten gick som sagt väldigt bra. Och under dagen somnade han i babysittern (loppisfyndet á 20kr!), min famn, tillsammans med mig och slutligen i bilen. Han blev så trött efter han busat och pratat med kusinerna. Tuva och Sassa underhöll Noel till Max!

Har med bilder när han bl.a sover i min famn och drar på världens smile!


Näe, dax att sova. Öppen famn imorrn kl 10! Och på em läkarbesök för mamman.

Och inatt får lilleman sova hos mamma!


Vink

Ovido - Quiz & Flashcards