Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg under september 2012

Av Sinisalo - 29 september 2012 18:00

Saknaden är fortfarande stor. Och mellanåt gör det för ont :(
Försöker leva ett liv utan vår vän, men det är tufft! Därför har jag inte varit så aktiv på att höra av mig eller svarat, varken här eller där.

Vi har bara varandra. Så vi försöker ta hand om oss, så gott det går.

Jag vill tacka ALLA! För omtankar och otroligt fina ord, i form av sms, meddelanden, telefonsamtal, fb, bloggen, mail med mera!

Under dagen kan jag sysselsätta hjärnan med annat, även om man blir påmind hela tiden...Favoritleksaken, hans halsband, hans foder, halvätna tuggben, hår, lukt i bilen med mera. Så är nätterna himla jobbiga! Var är snarket? Eller hans tassande? Eller hans härliga morgonhälsning när man precis vaknat?

Vi läker fortfarande. Och strax efter hans bortgång, förlorade mamma sin katt. Låter klyschigt men jag tror Bobby mötte Mysan med öppen famn innan resten av "himlagänget" tog hand om henne, också.

Jag har så mycket att glädjas över i mitt hem. Så jag koncentrerar mig på de! Mina pojkar är underbara <3

Av Sinisalo - 25 september 2012 10:17

RIP Mylabs Balder (Bobby)
Finns inga ord som beskriver Dig!
Vi saknar dig redan älskling <3

Av Sinisalo - 25 september 2012 07:02

Åkte in akut med vår 4benta vän igår. Allmäntillståndet var dåligt. Han skakade (som om han hade frossa?), harklade sig/hostade, var orolig (svansen ner, ville varken ligga eller stå), och hade svårt att andas.
For till Nyköpings Smådjursklinik där de tog en massa blodprover på lever, njurar, bl.a Röntgade lungor och buk. De hittade egentligen inget sådär som de direkt kunde peka på att just det är problemet.
Ett förhöjt levervärde och vita blodkroppar men inget alarmerande. En temp. På 39,4 är inte jättealarmerande heller.
Veterinären trodde iaf att han hade ont någonstans "då de brukar bete sig på det här sättet då".
Men att det är någonting i buken, och det behöver göras ett ultraljud. Och det kunde de inte erbjuda där.
Remittering till Södra Djursjukhuset, och i ilfart dit direkt.

Väl där tog de hand om Bobby först, fast jag såg flertalet akuta patienter.
Han fick hela tiden föras på bår då han inte reste sig upp sen kl 13.30ca
De beslutade att lägga in honom för natten. Göra ett ultraljud idag på dagen (då ultraljudsveterinären gått för dagen när vi kom) och ta fler och nya prover. Tempen hade stigit till 39,8 när vi kom dit.

Vi åkte hem och Bobby blev kvar på iva på djursjukhuset.

Kl 1 inatt ringde veterinären. De hade då upptäckt att prostatan är ordentligt inflammerad och förstorad. Och "nån sorts lungproblem". Hans temp hade höjts nu till 40,4!
Kruxet nu är att den antibiotikan han verkligen behöver äta skulle ges med försiktighet till hundar som har typ epilepsi (vilket han har...), då den kan framkalla kramper :(
Kändes som att ge honom pest eller kolera...
Hon ville leta vidare på kliniken då det fanns en antibiotika förr (som är borttagen på Apoteket) som var tillräckligt "tung" och kunde hjälpa prostatan, och ev lungorna.
Hon ringde tillbaka 5min senare och hade hittat medicinen på kliniken.
- great!

Men det ser inte ljust ut. Om han fortfarande är så dålig idag rekommenderar de avlivning :(

De lovade att de skulle ringa vid tillstötta problem och nu har telefonen varit tyst. Jag hoppas att den fortsätter vara det tills ronden gått mellan 11-15!

Så fortsätt håll tummarna!

Tycker inte det är dags, riktigt än, för vår vän!
Han är ju min klippa <3
Saknar att borra ner näsan i pälsen, och lukta på honom - Han luktar nästan lite choklad.
Vill vara hos honom 24/7, så han vet att vi finns där. Vet ju hur han vill vara nära när det är någonting (anfall, sjukdom etc), men det går ju inte :/

Det är en evig väntan :'(

Av Sinisalo - 23 september 2012 10:27

Vilken dag!
Kalas och full rulle :) Noel va så duktig hela bilresan (1h 15min enkel resväg) och var social på kalaset. Han ammade och slockna sedan i mammas famn :) GoseDudden <3

Sedan åkte vi hem, ut med hundarna ge de mat, och amma Noel.

Sen våldgästade vi Hasses mamma och pappa :)
Mia hade lagat mat för ett helt kompani, tror jag. Fisksoppa, taco, räkmacka, tomatpaj OCH EFTERRÄTT äpplepaj. Kan ju säga att vi inte var hungriga förrän kl 10 imorse haha! Och gott va det!
Noel somnade på mammas arm, och sedan sov han några minuter på deras soffa :)

Idag är det dags för nästa kalas, kusinen Zack. Så det är snart bara göra sig iordning och åka igen.

Av Sinisalo - 22 september 2012 13:33

Igår var lille killen trött. Sov genom hela dagen, nästan. Utom när han åt och bajsade (eller det gjorde han i sömnen också btw!).
Lite bus i babygymmet hanns med iofs! Och hundpromenad, såklart! Boysen fick även smaka när matte hade bakat. De kommer jämt rusandes när jag använt elvispen, konstigt va? ;)

Nu har vi gjort oss ordning, för vi ska på kalas. Kusinen Max fyller år, och det ska firas.
Idag tog vi på en tjockare overall faktiskt. Haft tunnare varianter på hund/vagnspromenaderna. Men idag är det så kallt ute!

När han ligger på skötbordet på övervåningen kikar han ofta på en liten mobil som vi fick i ett gratis gravidpaket. Och försöker tom greppa den! Stora killen!

Man märker att hans vokabulär växer för var dag när han pratar. Idag greppade han och höll i en leksak också!

Dessutom har vi varit tvungna att använda strl 68 i kläder nu (8v gammal!) var ska det här sluta??? ;)

Imorrn är det kalas igen, men då är det Noels andra kusin Zacks tur!

Vilket sk*tväder, och kallt som 17!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Tjing!

Av Sinisalo - 20 september 2012 13:09

Under dagen igår ammade jag Noel och när han sedan somnat la jag honom i spjälsängen. Som Hasse flyttat upp, till övervåningen! Han sov ca 20 min sedan hörde jag att han la världens bajsblöja..... Typiskt tänkte jag, nu när han väl sov i spjälsängen!
Bytte blöja på en numer vaken bebis, men provade att lägga honom i spjälsängen igen. Som han för övrigt drunknar i *s* Gav honom nutte och napp. Tittade på honom via babywatchen (med kamera) och han somnade av sig självt! Och sov 1,5-2h!!! Duktiga killen! Han verkligen älskar att sova med sina snuttar.

Under dagen upptäckte han sin tunga. Han låg och lipade och smackade högt. Försökte fånga det på bild men det gick sådär!

Till natten försökte vi natta honom i vaggan som står precis brevid sängen. Han tog tid på sig att somna trots nutte och min hand vid ansiktet. Men tillslut sov han!
Han sov 3h!
Dock brukar han sova 5h första "passet" ;) Men ser det som ett framsteg endå ju! Duktiga killen. Sen togs han upp för amning , blöjbyte och fick sova brevid mamma. Då sov han 5h! ;)
Sen amning, blöjbyte och sova fram och tillbaka med nappen i munnen (som tappades fram och tillbaka) till kl 9 ;) Schööönt tyckte mamma!

Idag på fm fick han sitta i batteridrivna gungan, då babygymmet bara dög 5min. Under tiden kunde jag få i mig lite frukost. Och han SOMNADE där! Av sig själv! Duktiga killen.
Jag la en filt över honom och där sov han i ca 30min.
Sen var det blöjbyte, påklädning och ut på promenad med hundarna. Han sov ca 5min i vagnen.

Nu ligger vi och ammar, och han håller på att somna. Jag ska försöka lägga honom i spjälsängen, om inte jag somnar jag också hehe!

Sen måste jag rasta snabeldraken och baka något. Får ju besök i em!

Av Sinisalo - 19 september 2012 10:23

Igår kom jag på iden att flytta runt lite möbler hemma (som sen sambon fick genomföra) *s*
Vaggan står i vardagsrummet, han brukar ta små kortare sovstunder däri. Och vår urfina Troll spjälsäng står i sovrummet och används inte alls. Den samlar damm helt enkelt! Och jag vill ändra på det. Så sambon flyttade spjälsängen in i Noels fina rum (som ligger mellan vardagsrummet och köket på övervåningen) där jag planerat att han ska ta sina sovstunder i. Och i dagsläget sover Noel brevid mig i sängen. Men han snurrar som en fläkt i sängen och imorse (2ggr) sparkade han mig i magen då han låg på tvären! Sååå vi ska försöka få honom att ligga i vaggan. Som nu ståt brevid sängen istället för i vardagsrummet!
Tror ni vi lyckas? I hope!
Jag är livrädd för allt som bebisar kan få PSD osv. Därför har han sovit brevid mig. Men nu när han börjar rulla runt är jag rädd att jag ska krossa honom :/
Och med vaggan precis brevid BORDE det gå bra för mammahjärtat. Noel klarar det säkert finemang ;)

Idag har vi noll planerat. Bara njuta, busa, leka, äta, och gå med hundarna på promenader!

Vi har hunnit med att njuta av en glad och go kille ,fylla en riktigt överfull bajsblöja (en sk pappablöja) hehe, duscha tillsammans, sett till att mamma fått i sig frukost, lekt i babygymmet både på rygg och mage, och tagit en liten fm tupplur på mammas arm (sker just nu).
Mellan babygymmet och innan man somna på mammas arm visades den ledsna och arga minen (som syntes på bilden) och nån minut senare zzzznarkandes på mamma <3

Av Sinisalo - 18 september 2012 16:03

Och jag har det sååååå mysigt hälsar Noel
<3


Ovido - Quiz & Flashcards