Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

En solig dag hos mormor och moster plus första blombuketten

Av Sinisalo - 27 april 2014 12:12

Morgonen började med en tvätt, och Noel hjälper gärna till. Här har han hittat "skelettet" till hoppgungan till bebis. Very intressant enl herrn ;)

När vi packade ut oss i bilen va lillen snabb på att sätta sig vid ratten och fingra på ALLT...himla skoj!

Hasse behövde meka bil. Så vi gjorde upp en plan att Noel, jag och Jozi åkte till mamma och efter lunch åkte vi till syster Gela. Jag klarar ju inte lyfta eller göra mkt öht med Noel pga foglossningen. Så jag behöver all hjälp jag kan få. Men det va inga problem för mamma och syrran.
Så vi for iväg.


Hos "moomoo" gjorde vi en pastasallad jag hade med ingredienser till. Ofta (inte alltid) när vi åker nånstans har jag med nån mat, eller iaf hälften av ingredienserna så vi slipper "sno" eller låta andra laga det åt oss. Ofta lagar jag maten helt själv (inte hos syrran dock, hon fixar å donar jämt <3 !) men iaf kycklingpastasalladen blev succé. Och till efterrätt bjöd moomoo på glass - great! Även om Noel upprepar gång på gång att han tycker det är "kaaaa" (kallt) ;)


Mamma hade en tik i höglön och rn tik "bara" i löp. Men Jozi klara det galant. Lyssna när vi sa åt honom något, han åt sin lunch och lekte tom en liten stund med Noel. Alltså den här hunden är bara för TOPPEN!


Sen for vi till moster Gela. Noel somna i bilen och sov säkert 1,5h? Han fick sitta kvar i bilen med alla dörrar öppna och i skuggan så han inte skulle bli för varm.
Strålande solsken och när lillen vaknat och fått lite mellis lekte han på precis som alla andra barnen där. Tuva tog ut sina monsters high dockor och visade upp de. Noel blev nyfiken och han fick tom låna en av snälla kusin Tuva.

Han är ju så stor nu så han tar gärna av sig skorna själv nu för tiden "kan själv" typ :)

Efter att vi varit ute och lekt (jag sittande med benen i högläge och syrran hjälpte Noel), blivit bjudna på en god grillunch, och grabbarna följt med till stallet. Lektes det än mera!

Jag undrade dock om bebis öht tänkt titta ut...fullgången och allt.....

Som sagt, leklandet fortsatte på eftermiddagen?

Och man märker att det nya pc hjälpt honom enormt. Han är pigg, glad, äter mat igenoch sover som han ska.

Sen blev det kväller och han fick ett kvällsmål (prova mannafrutti för första gången) men han tyckte sådär om det. Gillar hellre hemmalagad mannagrynsgröt. Man ser dock hur trött han egentligen va och alldeles rufsig i håret ;)

Bara att packa in oss i bilen igen (med bärhjälp av syrran) och åka hemåt. Både Jozi och Noel slockna direkt och sov gott hela natten. Jag sov också, men vaknar ju 1gång/h pga foglossningen.....


Slutligen blir det en bild på Noels fina bukett han plockade med moomoo. Det är mina första blommor jag får av Noel. Åh vad det värmde i hjärtat <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards