Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Sinisalo - 1 september 2013 14:45

Bloggen får bli lite hafsig och slafsig iom att jag inte skriver var dag.



Vi har varit på BVC herrn fick spruta i båda benen (ajaj......både i honom och mammahjärtat) Hade gått upp 170g, är 80,1cm lång nu. Stor herre!


Vi stannade och lekte en stund efter sprutorna, så han hade lite skoj också efter det jobbiga.

   


Och det finns endel att leka med!

 


Eftersom han inte får äta komjölksprotein, har han fått testa havremjölk på flaska nu. Och det gillades (iaf den gången....) han slörpade i sig allt!

Men idag när jag erbjöd honom samma så drack han bara nån klunk...



Vi har köpt regnmössa, så nu är vi redo för alla väder!

 


Jag hade sån tur att jag hittade en komplett vagn. Va egentligen bara ute efter chassit (det vita) men personen sålde allt för det priset jag skulle fått köpa ett chassi för (eller än billigare....)

 


Samma dag kom den blå sittdelen hem! Den är som en dröm! vaaaaacker!

   


Hasse smorde och gnodde chassi....

 


Och jag tvättade klädslar

 



Ja såhär kan det se ut...

 


När däcken är under rengöring

 


Mellanåt måste jag skämma bort lillprutt...han glöms ju lite bort nu. Och han är inte sen på att ta för sig när han får *ler*

 


Vi har varit på kräftskivor...

 



och åt och åt......  


Denna gamling får nu flytta för att ge plats åt nyare (fast endå begagnat....)

 


Vi har hunnit med endel kalas. Där blir det ju endel bus

     


Kusinerna och farmor busar i bakgrunden

 


Alltså...Sverige är bra vackert. Här håller dimman på att rulla in över kohagen. Solen på väg ner...ahhh säger bara det!

 


Det kostar att ligga på topp.....eftersom jag fick sittdelar och vagn och allt möjligt så billigt. Så kostar jag på det lagningar. Babyproffsen i Södertälje sköter detta.

 


Och Noel njuter av vagnkaoset också haha


Meeeeen så kommer en såndär dag då han inte är på humör. Då är det extra viktigt med gos!

   


Vi har varit hos tandläkaren på infosamtal. De hade endel roliga saker att leka med!

 


ÖF har startat. Det va kul enl herrn!

 


MASSOR att leka med!



Ja det va några dagars "redovisning"  ;)

Ovido - Quiz & Flashcards