Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 13 juli 2014

Av Sinisalo - 13 juli 2014 13:28

Att vara med mamma nere i tvättstugan är himla skoj. Denna dagen hade han endast kortärmad body. Jag tyckte han behövde något över sig, så jan fick låna min top. Då ska den tuggas på. Allt in i munnen- helst

Ett himla skrattande. Han är ju så söt <3

På morgonen tog Noel en ritstund. Han kan sitta och rita själv en stund men sen vill han ha hjälp eller sällskap. Jag blev ombedd att rota en väg till hans Corvette. Sagt och gjort.
Vi målade även skyltar osv. Vi ritade ett trafikljus. Jag målade först det röda ljuset, sen det gula. Och Boel ville måla det gröna. Titta vad han ritade!

Blir sjukt impad över hans ritande ibland alltså! Titta på hans gröna lampa på "trafikljuset".

Under tiden låg lillskrutt i gymmet

Hasse fixade hemma. Så jag och grabbarna tog en promenad. Noel ropar "åk-åk-åkkkkkkaaaaAAAA" om jag råkade stanna.
Och Edwin va trött, men vägra somna.

Jozi var bara glad han! :)

Efwin gnällandes och sörplandes nästan hela promenaden. Och sen började det regna oxå...

Så regnskydden åkte på!

När vi kom tillbaka hade det slutat regna.

Så Noel och jag tvättade utemöbler. Kom ju på att vi hade en till möbelgrupp att använda. Och det var smutsigt!

Men med denna braiga hjälp blev det rent

Hälla vatten och skura är himla skoj enl herrn.

Och Edwin slocknade äntligen i vagnen efter endel klag, bök och stök.

Vi körde först bilar i rutschkanan....sen Noel :)

Jozi var med överallt, såklart <3

Och så lite sandlådebygge...

Tänk så mkt man hinner med ibland?

Nu har vi ätit lunch, Noel har vilat, Edwin ätit och nu sover Edwin medan Noel precis vaknat.

Vi får se vad vi gör nu. Antingen går och handlar. Eller så hittar vi på något roligare.


Edwin har börjat krångla när han är trött. Det går inte att sova, bara sådär. Nej nej det ska bökas, skrikas, och gråtas om han inte bärs och gungas på det sättet han vill. På mage på armen guppande eller mot oss. Men nåde dig om du stannar och guppar. Nej nej du ska GÅ, och guppa. Haha knasunge

Längtar tills jag och Jozi tar vår härliga kvällspromenad vi tagit varje kväll. Jag med musik i öronen och Jozi njutandes. Vem bryr sig om dåligt väder?

Ovido - Quiz & Flashcards