Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen.

Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt.

Fm löpte på fort. När Edwin slockna på fm/morgonen så passade jag på att leka med Noel. Oj vad jag saknat våra upptåg, lekar, gos osv. Under graviditeten klarade ju inte jag någonting med mitt förbannade onda bäcken.
Jag förstår nu hur ont jag egentligen hade. Och vad stark man egentligen är fast man har så sjukt ont.

Iaf vi bowlare lite (en kär födelsedagspresent) Allt ställs upp väldigt omsorgsfullt

Sen är det bara köra på

Sen släpades bil efter bil ut för att köras. Men han är duktig, för jag sa åt honom en gång att om han ska ta ut något nytt fr han ta in det han haft ut tidigare.
Sagt och gjort! Asduktigkille.nu


Edwin knoppade iaf i 20min (han sover oftast inte längre om inte jag ligger bredvid).

Sen vaknade Edwin med ett illvrål. Lika bra det för det började droppa från himlen. Vi gick då inåt.

Regnet innehåll typ 5 regndroppar tyvärr...

Iaf. Herrn har blivit en hejare på att greppa saker. Och föra de till munnen. Här om dagen fick han (oavsiktligt) en smaksensation i form av fraiche. Man får passa hans händer nu. För han siktar in sig och tar och för det till munnen som sagt!

Hårda leksaker är att föredra tydligen!

Noel hade ett läkarbesök inbokat idag. För 3mån sedan hade han svåra öroninflammationer. Efter dessa behövde han kontrolleras.

Jag tänkte i mitt ställa sinne: ".....hur 17 ska ett läkarbesök gå med en 3mån och en 2åring?"
Men jodå. Oj vad bra det gick. Vi svettades nå kopiöst. Men vilka panggrabbar jag har!

Noel lekte innan läkarbesöket (brukar försöka vara där så han får leka iaf 15min. Allt för att han ska koppla läkarbesök till något bra....

Grabben tar upp denne oc säger: "trekant" (!) jag höll på att tappa hakan! Va 17 vad han lär sig. EN gång har vi sagt trekant till honom. Och det va i samband med ett Umizoomi-avsnitt.

Edwin somnade och sov sig genom allt (tack och lov!)

Btw har jag säger vagnmobilen så lågt för han uppskattar att hålla i något när han somnar (mobilen, leksaker, filt, etc)

Noel bestämde sig för att rita. Vi ritade 2 st Citroën och annat smått och gott.

Den teckningen visade han stolt upp för läkaren. Och förklarade att det va 2 st Citroën haha!

Hans högra öra är helt bra. Men det vänstra hade så mkt tjock vax att hon inte kunde se trumhinnan ens. Så där blev det ordinerad ögondroppar. Han satt stilla och sa inte ett knyst.
Jätteduktig!

Efteråt fick han en tatuering. Mkt stolt gick han med den. När vi sen satt den på armen va han inte lika förtjust. Nej den skulle bort! Så jag fick gnugga bort den ;)

När vi kom tillbaka va det lunch och sedan sovtajm.
Oj vad Noel sov!

Över 2h (?!) det är väl första gången i världshistorien!

In med mellis och sedan iväg till en liten lekpark.
Trodde Edwin skulle dova. Men icke! Jösses vad han skrek när han fick ligga i vagnen. Försökte med jämna mellanrum att han skulle sova. Men ojoj vilket skrik! Iaf när jag la honom i vagnen.

Undertiden jag va upptagen med Edwin. Så fick Noel leka själv.
Han upptäckte att det va svårt att gunga gungbräda själv tex.

Så fort lillknas somnade

Kunde jag leka med prutten

Och gubgbrädan va ju helkul!

Noel ska gå numer----iiiiinte pga vagn.
Men han är duktig på att gå bredvid. Han håller i mig eller vagnen. Hela tiden!
Och Jozi hack i häl <3

Sjukt duktiga!

Oh just det den här lille grabbens sätt att tapp en nu i ansiktet är för mysigt!
Han träffar ju också?

Sen somnade Noel gott. Likaså Edwin! Själv skakig snart knoppa med sån usel sömn flera nätter i rad!

Tjung

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards