Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Sinisalo - 5 augusti 2013 19:11

Inatt har Noel sovit mellan mig och Hasse, han sov bra fram till 23.30 typ när man gick och la sig. Vet inte om huset bilr för tyst eller om det är tänderna som krånglar eller vad det är frågan om. 

Men vi myste tillsammans allihopa i sängen  



På fm gjorde vi oss iordning för ett BVC besök. Noel klättrade bland vagnarna innan vi for.

BVC läkaren skulle kontrollera Noels "Knölar" han har bak uppe på huvudet. Och de konstaterade också att det va lymfor, som alla andra. Det va inget att oroa sig för. Och det hade jag inte heller, eftersom vi fått svar på det tidigare. Men när en bvc-sköterska (vikarie?) kikade på Noel för några veckor sedan tyckte hon att BVCläkaren skulle titta på det började jag undra....

Men det såg bra ut.


Efter det åkte vi till Hedlandet. Och där shoppade vi lite granna. Efter shoppingen så fick Noel mellis och busa av sig. De har ju ett sånt fint tåg där bla.


   


Jätteskoj!

   


Sen klättrade han runt i vagnarna också

 


Askul


Vi åkte in till Mariefred. Där hade de riktiga tåg fast miniatyr nästan. Noel va dock inte så road....han tittade inte ens ut från vagnen

   


 



Nej han va trött...sen tror jag det va för varmt också. Vi va alla rätt mosiga!


Hemma i brevlådan väntade två goa Molo till Noel   

     


Och vi fick endel från Hedlandet. Dynor till nya utemöblerna, en softshelljacka till Hasse, en klänning till mig, örngott,  strumpor med mera. Och min klänning va det rea på, gissa vad den kostade? 25kr ! hihi


Väl hemma va det middagslagning. Idag åt vi urgod lax och vår egna potatis MUMS. Noel tyckte sådär om laxen, men med endel citron på så åt han även den.


Sen gfick han poolbada. Tyvärr gick det hål på poolen....men han satt däri tills hela alltet sjunkigt ihop haha. Väl inne lekte han som 17. 

Han ramla med ansiktet rakt ner i golvet. Och läppen tog den största smällen.  

 

Han blev SÅÅÅÅÅ ledsen. Stackarn! Och ett jack har han där också   


   


Sen for vi på måndagsloppisen, men fann inget. Noel hade skoj och sprang runt endel, hejjade på endel och pekade på alla bilar och sa "brummmmm" haha


Nej nu tar vi kväll. Hasse håller på å få Noel att somna, det har tagit nästan 1h......


*vink*


Ovido - Quiz & Flashcards