Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av Sinisalo - 20 maj 2014 20:41

Idag sk*t jag i mitt förbannade huvud, min tungandning och yrsel.

Noel och Hasse va på shoppingturné på fm.
Hämtade ut ett paket från Liberos poängshop (Lego) Noel va förtjust. Det va ju en bärgningsbil :)

Och när de va tillbaka och Noel haft sin vila. Tog vi mellispaus utomhus. Men först va möblerna tvungna att tvättas, det hjälpte Noel till med (han tvättade sin leksakslastbil mest meneeeh ) ;)

Jag passade på att plantera blommor och så lite frön (bättre sent än aldrig...)

Edwin sov i vagnen gott

Sen satt jag och byggde kulbana i sandlådan med Noel

Och sen krattades allt över oxå ;)

Ikväll åkte nappen in! Har varit försiktig med sånt då jag velat att han ska ha bra tag när han ammar, först. Men varje kväll är det samma sak. Han vill snutta men blir jättearg när det kommer mjölk. Och det är klart det kommer mjölk.... Så idag fick han nappen! Och den behöll han, vi får se hur det går.

Tidig sänggång för mig. Gooood natt......

Av Sinisalo - 20 maj 2014 14:14

Näe...Redan dag 2 efter förlossningen blev jag otroligt dålig. Jag kunde inte behålla någon mat. Det bara rann genom mig...BB ville inte hjälpa mig alls för de va rädda för magsjuka. Fast jag inte kände mig magsjuk alls.
Så jag fick vända mig till VC och de trodde min mage pajat pga PC droppet jag fick i samband med förlossningen (GBS bakterier), ordination skonkost och omoprazol. Magen fortsatte att knasa och jag hade noll energi kvar. Drack vätskeersättning hela dagarna för att orka amma och stå upp öht. En jäkla huvudvärk, tungandad och yrsel hade jag också. 1 v efter förlossningen ringde jag och skällde ut BB och sa i princip att de fick ta hand om mig nu för jag mådde som en påse skit- och de avfärdade mig tidigare. FAST jag tillhör BB 10dagar efter förlossningen.
När jag kom dit så va läkaren uppriktigt sagt helt blåst!
Hon trodde jag tyckte det va urkul att vara där istället för hemma och särskilt med ett dunkande huvud så ja höll på att svimma mellanåt. Några av kommentarerna va: tungandad pga mjölken runnit till och brösten nu är tunga, huvudvärk har man om man har 2barn varav den ene är 21månader, det kunde vara en propp eller lungemboli så jag måste skickas på röntgen osv osv. Jag sa "kan ni börja med ett enkelt urinprov typ...."
Sagt och gjort...Och när urinprovssvaret kommit lät det annorlunda: KRAFTIG urinvägsinfeltion. Och ordinerad PC.
Redan några dagar efteråt kändes allt så mkt bättre. Huvudvärken kvarstod dock inte lika kraftig.
Nu (igår) 10dagar senare sökte jag hjälp på VC, pga huvudvärken. Den lamslår mig om dagar/nätter. Jag trodde den skulle bli bättre...men icke. Och inget hjälper, vätska, vila, mat eller smärtstillande.
Igår togs en massa prover, blodvärde, sköldkörteln, urinprov, crp med mera. Han undersökte mig från topp till tå, hjärta, reflexer osv. Snabbsänkan va bra. Men urinprovet gav utslag ?!!!! Iaf det är skickat på odling för att se vilka bakterier det handlar om. Han försökte leta fram starkare smärtstillande men antingen är jag allergisk eller får jag inte äta de pga amning.
*bara att bita ihop och invänta provsvar*
Edwin var vaken först, ammade och sov sen på mig genom alla undersökningar och blodprovstagningar. Goa bebis!

Ovido - Quiz & Flashcards