Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Sinisalo - 29 maj 2014 20:24

Lillskrutt fortsätter sin snuva, med mycket mindre. Inatt har vi inte behövt snorsuga eller droppa alls. Han vaknade 2 ggr mellan 23-6.30, och ammade. Jag däremot fortsätter med minhuvudvärk, så jag ringer VC imorrn igen............sjukt trött på huvudvärk som inte går över med smärtstillande, och en yrsel som är rätt ihärdig mellanåt.
Iaf, Noels förkylning går också bättre. Han vakna dock inatt och va lite ledsen. Undrar om det inte är tänderna som spökar? Han dreglar och luktar lite mysko i munnen nämligen.
Dock hade han så när han hade sin öroninflammation också, så håll tummarna att det inte är det.
Och Edwin blir bättre med snuvan, håll gärna tummarna där med.

Idag spenderade jag dagen inomhus igen.....hela förmiddagen gick åt att försöka bota min jobbiga huvudvärk och yrsel. Jag vilade, och försökte med andra medel bli bättre. Där mellan amma och sköta bebis och delvis underhålla Noel. Hasse är ju hemma och drar stora lasset med matlagning, städning, och dona. Jag klarar inte det i mitt tillstånd än. Jag verkar frisk på utsidan men mår som en påse skit verkligen :(

På em. fick jag nog och tog mig ut med alla boysen. Jozi fick haka på.
Cirkus Skratt är ju i stan. Vi tycker Noel är lite för liten för sånt än. Sen är jag osäker om om de har djur på den cirkusen ? För då skippar vi den endå....Men det är ju roligt att se allt "spektakel" som tält, vagnar och för att inte prata om alla lastbilar - till Noels stora glädje.

Mitt bäcken har gjort mer ont denna tid. Fattar inte varför? Men jag har ju haft ont ca 7månader av 9'under hela graviditeten. Och väldigt mkt så jag får väl räkna med att det inte blir bra direkt...
En liten promenad tog vi iaf. Sen gick vi till en lekpark i närheten, så Noel skulle få springa av sig. Edwin låg och sov i vagnen sålänge.

Noel åkte och provade gärna allt!

Hasse va inte sen att haka på...hehe

Allt skulle prövas av herrn

Sen fick vi vända hemåt, då mitt mående hann ikapp. Men jag valde att sitta ute iaf med minstingen medan Noel sprang runt och röjde.

Stackarn har blivit alldeles sårig i näsan av renässans dropparna :( pipetterna är så vassa :( så vi skippar de nu. Kört physiomer idag den har iaf en mjukare spets.

Hur som helst, skönt att kl. A ut lite, men nu sitter jag här med huvudvärk och yrsel :( än så länge hanterbart men jag ska nog försöka hoppa i sängen snart istället....

Lillfis verkar nöjd iaf. Strl 62 i body och 68 i byxor....men byxorna är en väldigt liten storlek. Men endå...han väääääxer! Stanna tiden snälla!

Ovido - Quiz & Flashcards