Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 27 november 2013

Av Sinisalo - 27 november 2013 16:36

Idag har det varit full fart. Kl 6 tyckte Noel att vi skulle gå upp....30min senare gick vi upp.
Det har gått bättre inatt, äntligen. Han vaknar samma tid varje kväll och är otröstlig- nästan. Vi har oftast gått upp med honom, och han har fått sitta uppe och mysa med oss en stund. Sen när det varit läggdags igen har det blivit världens liv igen. Gråt, stök och bök. Det har oftast slutat med att någon av oss fått lägga sig med honom i sängen. Några sånger har gjort honom lugnare. Men det kan ta 2h allt som allt beroende på. Och han har sovit väldigt oroligt. Jag tror att han har ont i munnen. Plus att han drömmer. Han vaknar exakt samma tid som han gjorde tidigare, ett tag när det lät som blandningar mellan oro och drömmar.
Vi har självklart provat om han är hungrig osv, men nope!
Inatt kunde han lägga sig själv en gång. Andra gången räckte det med att jag klappa lite på honom. 3e gången va han riktigt ledsen så då fick han somna om hos mig. Och han somna med en gång!
Dock hade jag lyckats som a typ 15min innan han började med oroligheterna, så även om Noel somna om fort så låg jag vaken :( Och sen blev jag hungrig *suckar*
Men att han kunde somna till själv en gång och att han somna så fort han landa i vår säng så är det ett framsteg/skillnad. Det är så man får se det!

Kl 9 va vi på Öppen Famn och lekte fram till kl 12. Noel va överallt som vanligt, men endå i lugn takt.
Han åkte kana, lekte med leklera, dockor, bilar bla. Han gungade en liten stund också!

Sen for vi hem en snabbis. Noel somna i bilen, medan ja kunde kissa Jozi. Sen va det bara åka vidare, mot arbetskollegorna i Järna. Lämna nycklar och få lite lönebesked osv. Men först mellanlanda vi på Lilla Maräng. Noel åt lunch på ÖF (jag tog med lunch dit) men jag behövde nåt i magen. Och det va smarrens som vanligt, där!
Noel fick äta frukt nån brödbit och grönsaker under tiden,

Sen gick vi till en leksaksaffär och köpte lite presenter (lite hemligt dock...) :)
Där har de så himla fina saker, och Noel blev helt såld på tåget i fönstret, som åkte fram och tillbaka.

Tillslut fick vi åka hem. Hunnit laga och äta mat. Jag va tvungen att slänga upp benen för mitt bäcken gör så himla ont. Laddar för att ge Noel ett bad. Sen tar vi kväll och jag ska som sagt låga fogarna vila.

Ovido - Quiz & Flashcards