Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Sinisalo - 8 december 2013 17:03

Han älskar att göra pruttljud på mitt ben! Haha knasunge!



 

Av Sinisalo - 8 december 2013 16:33

Idag laddade vi för julpyssel på Klövsta med alla barnen. Jösses vad pysselsaker det fanns!


Full vinterutstyrsel med overall, skor, vanar och mössa. Det va ju kallt idag!

 


Devilsdog? Klart han också va med *ler*

 


Vi mjukstarta med lite mellis. Noel njöt!

 


Han va dock inte så intresserad av pysslandet, han ville leka med bilarna istället...

 


Och medan de andra pysslade....

 


Sov lillfis ute i vagnen

 

Snacka om ovärderligt med åkpåse i vagnen när det är så kallt. Helt priceless!



När han vakna, så va det bilarna som gällde igen. 

 


Han fick dit några ritstreck på ett papper, men annars va han varken road eller intresserad...



Så han fick leka med bilarna!

 


Hasse klär Noel för omgång nr 2 i vagnen.

 


Och medan han sov igen, fixades pepparkakshusen

 


Järngänget höll på med pysslet länge


Där mellan hann vi äta lunch och fika. PROPPMÄTTA, och supergott hos Mia som vanligt.



Sen va vi tvugna att åka hem. Mitt bäcken gör så ont så jag inte vet hur jag ska sitta, stå eller ligga ens.....Hur fÄn ska det här gå???



När vi kom hem lät Hasse liten åka lite i snöskyffeln

   

...det verkade uppskattas!



Noel sover askasst på nätterna igen. Han sov "endast" lite oroligt där några nätter. Men nu är vi tillbaka på superkasst igen...Han vaknar alltid efter 1,5h sömn på kvällen och är hysteriskt ledsen. Jag har tagit upp honom och gått och skumpat runt honom (som när han va liten liten bäbis) det har tagit ca 20min och sen har han somnat om gott. Dock vaknade han av och till inatt 711ggr...och va ledsen. Han fick sova mellan oss, och där snurrade han runt. Men jag fick inga sparkar, det va Hasse (i fejjan hehe...). Man hör verkligen att han drömmer, han andas häftigt och sedan vaknar och skriker eller gråter. Så hjärtskärande! Hoppas det ger med sig, för jag vet inte längre hur vi ska handskas med det än att ge honom närhet och den trygghet vi kan ge.  

Ovido - Quiz & Flashcards