Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Shoppingpremiär

Av Sinisalo - 14 maj 2014 20:56

Oj vad tiden går! Och jag prioriterar inte bloggen direkt.....

Idag va vi på "stan".

Första stoppet va på Max, för lunch. Edwin zzzzzzov.

Noel åt med glädje både hamburgare och pommes. Han fick även smaka min lyxshake som han blev förälskad i.....
Efter maten ville Noel leka, och de hade både runtchkana och hoppborg utanför. Han va tveksam till båda först. Försiktig liten kille. Men sen släppte det. Hasse åkte lite kana med honom också. Jätteskoj (tyckte nog båda haha)

Hoppborgen va lite läskigare men tillslut vågade han upp även i den



   


Sen ner på stan och shoppa!
Premiärturen i duoläge med babyskyddet. Suveräääääänt! Bara klicka dit på vagnen


.

Och Noel fick använda snacktrayen. Asbra uppfinning *prylgalen*

Hasse gick med boysen och jag sprang in på affären. Hade en kupong att ta ut en body + 25% rabatt på en vara på Kappahl.
Älskar ju Newbiekläderna så det blev såna+ urbilliga pyjamasar till Noel bla. Sen lite morsdagspresenter och nya HM linnen till mig. De är så bra att amma i (utan att va amningskläder).

När jag va klar fick Noel ränna runt. Och det uppskattade han enormt. Bla i denna stora "ramp", den sprang han i ca 50ggr :)

Sen va det hemåt som gällde.

Edwin sov hela tiden vi va borta. Vi bytte blöja på honom typ i sömnen. Men när vi kom tillbaka till bilen så vakna han. Och ville amma. Sen for vi hemåt.

Väl hemma va vi trötta allihopa. Men Edwin fick sitt första "riktiga" bad. Vi ha bara torkat av honom tidigare.
Vi va lite slraja över hur han skulle reagera då Noel avskydde badet tom han va 4mån och kunde sitta själv. Men Edwin va nöjd och glad!

Efter Edwins bad fick Noel också bada. Han väntade så tålmodigt medan brorsan badade
Sen va vi alla trötta tror jag haha

[Bild]

 
 
petra

petra

15 maj 2014 03:44

Härlig dag! Hur går det med liten? ? Du mådte berätta du med! Hur fungersr amningen? Noel glad att ha fått en lillebror? Gick förlossningen bra? :) kram !!!

http://www.petrahelenaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards