Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Sinisalo - 3 juni 2014 21:22

Helgen gick fort. Mitt huvud var hemskt :(
Men i lördags överraskade Sandra med familj med besök. De hade även mat med sig, vilket alltid uppskattas. Va så sjukt länge sedan vi träffades och det v jättekul tt träffa barnen igen. Noel och Vilgot lekte, jag och Sandra satt mest och ammade bebisar och Hasse och Anders lagade mat ;) Sen hade jag sjukt ont i huvet så jag däckade fort. Men innan det så fick Edwin ett utbrott precis när de skulle åka. Vette 17 vad som hände först. Han ville inte amma, han ville inte bli buren, han ville inte sitta och prata, han hade ingen bajsblöja. Men oooooooh vad han skrek......
Tillslut vad som kändes för oss en evighet men i själva verket var kanske 10min max, kom några rapar och några bajsblöjor. SEN ammades det på rätt friskt och sen va det sussa. Edwin hade i ett dygn ätit med 1- 2 h mellanrum. Även nattetid, så han verkade ha någon ökningsperiod också.

Som sagt helgen gick fort. Lika början på veckan.


Vi gjorde myspys-pyssel gejer. En sak herrn älskar är klistermärken!

Idag var det bvc besök. Precis när det var vår tur gick brandlarmet ....fy vad det lät. Vi fick gå in på ett separat rum och slapp det värsta ljudet. Tydligen var det bara en brandövning. Noel reagerade starkt över ljudet, han har alltid reagerat över höga ljud.
Men vi fick honom att tänka på annat, med en massa leksaker inne på rummet.

Edwin sov sig genom ljudandet

Han hade gått upp i vikt trots förkylning, och snuva. Dessutom hade han knappt ätit på hela natten och morgonen. Han hade ammat 3 ggr sen kl 23 igår kväll. Och vi hade en tid kl 10.30 Så det var ju bra. Han väger nu 5358g, är 58,5cm lång och 39cm runt huvudet.


Noel lekte till tusen

Väl hemma har lillen upptäckt att han kan stoppa in saker i munnen...eller iaf sina egna händer.

Förresten träffade jag läkaren igen i måndags. Som vanligt visade hjärta, lungor, osv bra. Men jag har urinvägsinfektion ...ja igen.....och så,ska jag kontakta öron näsa hals. För något år sedan gjordes mri över mina bihålor. De hittade en cysta i pannhålan....och jag skulle på återbesök efter ett år. Men detta hade jag totalt glömt bort. Läkaren påminde mig om detta. Jag fick starkare Rinhexin (vidgande). Och idag ringde jag ÖNH. Fick en tid i JULI....jaha bara acceptera.

Vill inte ropa hej än. Men sen ökning av medicinen så har jag känt mig bättre i huvudet. Håll tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards