Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Sinisalo - 19 oktober 2012 13:26

Noel bestämde sig för att vakna ca 0.30, 02.30, 04.30, 7.00 och sist 9.00...Och amma var gång. Hungrig kille tydligen!
Blev en bajsblöja där en gång också.
Hasse hade fullt upp inatt, min goe sambo som hjälper mig på nätterna samtidigt som han jobbar så hårt ?


Under dagen har det gått sådär. Jättetrött, grinig och svårflörtad bebis. Han verkade mätt men trött. Fick honom att sova i gungan tillslut!
Och Jozi gjorde honom sällskap ?


Sedan var han vaken en liten stund, busa lite men oj så svårflörtad. Försökte amma men han verka inte så sugen...
Fick sitta lite i soffan (med hjälp av kuddstöd såklart) vilket han tyckte va jätteskoj till en början....


Sen bröt han ihop totalt! Oj vad en bebis kan gråta...
Och det enda han blev hyfsat nöjd över, va att va på mig. Och jag tänkte "jag ska bara borsta tänderna"
Öhhhh NO WAY tyckte Noel!


Jag blev lite osäker, tänkte han är nog mer hungrig! Tänkte att amningen kanske inte räcker till längre? Så jag blandade tillägg (och givetvis alldeles för varmt...) så jag fick stå och kyla ner det först en halvtimme. Med en nu både arg OCH ledsen bebis....Tillslut fick jag det i rätt temp och kunde sättande och ge honom tillägget.
Men det va absolut inte det han ville ha!
Så jag bestämde mig för att söva honom, på min arm.
Och där somna han tillslut - PUHH!!!! Sov tom så dant att nappen åkte ur munnen *s*


Stackarn! Fattar inte mamma att när man är vaken så mkt under natten är man SÅÅÅ trött på dagen....Mer än vanligt!


Nu sover han i spjälsängen. Får se hur länge han lyckas sova där. Hoppas det blir en stund, han verkar så trött ju!


Sen tänkte vi gå till affären, och då (kanske) han sover lite i vagnen.


Bilder från dagen idag, btw.


Trevlig helg!Trodde jag.....Han sov bara jättekort stund. Och vaknade, åt och hade hiskeligt humör igen.Nu ligger jag på soffan med honom! Han slockna direkt. Nawww! Tröttmössa helt enkelt!

Ovido - Quiz & Flashcards