Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

MVC, foglossning, ekonomi, fk, förskoleplats åt Noel, trikin och toxoplasma med mera

Av Sinisalo - 10 december 2013 20:59





Huvudvärk from hell, idag.  


Hela natten snurrade tankarna. Tårarna rann halva natten och hela fm.


Min foglossning blir bara värre och värre. Endå så har jag riktigt pruttont...och ondare gör det av att jag bara göra såna småsaker. Som att lyfta i och ur Noel ur bilbarnstolen, köksstolen, upp på skötbordet. Av och påklädning osv osv. Dessa saker är sånt vi gör var dag....och inte bara 1 gång om dagen.....  Vilket resulterar till att jag får ÄN mer ont. Och runt 14.00 kan jag knappt gå öht något mer den dagen. Hasse har varit hemma 1 v med oss nu. Och avlastat just dessa bitar. Jag känner att det har gjort stor skillad. Men minsta promenad (3min i normaltakt) gör att jag hamnar i situationen att jag inte kan röra mig mer den dagen. 3min promenad lixom??   


 Om jag skulle bli beviljad sjukskrivning kommer tära på vår ekonomi. Vi vet inte om vi klarar oss....


Vi behöver sälja våra bilar.....


Sen kom ett mail. Din son "...erbjuds plats på förskola enligt bifogat brev". Jag hade glömt att jag gjort ansökan. Jag gjorde den för jag tänkte att "...det kunde varit bra". Hade jag inte blivit gravid hade jag ev gått tillbaka sakta till jobbet då. Noel kommer vara 1,5år nämligen. Men sen ändra jag mig efter jag gjort ansökan. Blev gravid och jag ville försöka ha honom hemma länge. 

 

Nu när mitt bäcken är som själva helvettet får jag nog tänka om. Än mer frågor ploppa upp så jag har pratat med FK, och kommunen ang det. Jag känner mig delad. 

Vill inte sätta honom på förskola. Hade målat upp framtiden tillsammans med honom utan förskolan i så tidig ålder (för mig är det tidigt). Tycker han är så liten än. Det är som om hjärta och hjärna ställer till det.....

 

Några fler telefonsamtal vidare med syster och mamma ang detta, och hjärtat är fortfarande inte överens med hjärnan. Men endå känner jag mig lugnare av valet. 

Valet måste ske senast 20/12....och 15/1 ska han börja   

 

Va på MVC idag. Hade egentligen inte lust till det besöket. Jag känd efter nattens oro och gråtattacker ingen längtan till graviditet öht. Visst att vi skulle få höra ett hjärtljud idag. Men åkte endå...Alla prover ser bra ut    likaså blodtrycket. Jätteskönt!

 

Men så va det här med att jag fått i mig rått griskött....ingen liten mängd heller   

Pratade med barnmorskan ang detta. Och hon lät lite som "det är nog ingen fara..." Men hon ville ringa några samtal och läsa på lite om "ämnet" och skulle ringa upp mig under dagen. Jag är jätteorolig för bla toxoplasma som kan ge skador på barnet, både i magen och ÅR efter födseln  Jag behöver inte uppvisa några symtom heller. Men det finns ett prov man kan ta, och medicin om det behövs. Vid lunch ringde hon. Hon sa att det är minimal chans att jag fått toxoplasma eller trikiner. MEN för att stilla min oro, ska vi ta prov på både trikiner och toxoplasma. Dessa prover kan dock tas efter 2 veckor av intaget av rått griskött. Hon är bäst! Och nu håller vi tummarna att jag inte fått skiten i mig....


 

 

Nu skiter vi i allt som har med oro att göra. Tog mig ut med alla grabbarna idag. Va tvungen att försöka njuta av den snö som fanns kvar. Hasse drog Noel i pulka    Succé!  

   
 
 
Ca 300m från vårt hus finns en liten liten backe han kan åka i
 
 
Det va kul minsann!
  
 
Jag fick så jäkla ont i bäckenet, så vi gick hem igen efter bara en liten liten stund. Noel verkade nöjd iaf   
 
Efter en stund lyckades jag somna till hemma, medan alla grabbsen gick på promenad. 
 
Konstaterande efter denna sk*tdag. Jag har underbart fina människor runt mig som hjälper till, och stöttar. Ni är guld värda   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Presentation


Hej!
Nu har jag hittat tillbaka igen. Råkade för X antal år sedan, vid ett väldigt sömnigt ögonblick, radera heeela bloggen. Kunde inte återskapa den alls så jag reagerade på ett moget sätt. Blev så sur så jag struntade i att blogga öht! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards