Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Febrig och hostig kille + osociala gravida jag

Av Sinisalo - 12 februari 2014 09:15

Usch vilken hosta Noel haft. Ringde 1177 igår igen för han gjorde inget annat än hostade. Han hade fortfarande ingen hög feber, och han andades normalt. 1177 bad oss avvakta då Mollipect tar nån dag eller två innan det hjälper. På fm kändes han varm och va väldigt gnällig. Det syntes på hela honom att han inte mådde bra. En temp togs och då va den på 38,3. Han fick alvedon, och febern gick ner rätt fort. Men hostan blev bättre. Han hostade fortfarande men inte alls lika mkt.


Han hittade hemma telefonen, och den är ju alltid intressant.



Han tog upp telefonen och sa: "Hej!! Mommoooo" haha sötnöten



När man har feber är det lugnare "lekar" som gäller. Bygga lego är perfekt. Ok....mamma hjälpte till att bygga garage till bilarna.



Men han är urduktig på att bygga lego, själv faktiskt.



Beställde endel från Allt från föräldrar, det kom i tisdags. Fodrade galonvantar, fodrat regnställ, vanligt regnställ, solskyddsdräkt, amningsbh från Boob bla. Det är megarea, fodrade galonvantarna betalade kostade 29kr sen va det 10% på det priset. Very nice! De är dock lite stora, likaså regnkläderna, men jag köpte med flit en större storlek så han har tills senare. Nu har vi ju jättefina regnkläder i strl 90, plus en fodrad galonoverall så det funkar denne vår.



Igår tog jag mig äntligen ut. Jag märker att jag har isolerat mig enormt pga sjukskrivning och invaliditet foglossningen gett. Jag är nästan folskygg. Dålig på att svara på sms oxå  Och jag behöver verkligen verkligen verkligen träffa folk. Men liksom förra graviditeten drar sig folk undan istället för att stiga fram och peppa och vara där för en. Eftersom Noel va sjuk, fick jag träffa Sandra, Vilgot, Melker, Sara och Cornelia själv. Jag vet att mitt bäcken hade endå inte klarat att ha med Noel. Men ibland är det "värt" att ha mer ont.

Iaf, det va urmysigt och kul som vanligt att träffa tjejerna och barnen. Jag va lite upptagen med att hålla Melker sällskap   


Visst är han go?


Måste medge att man känner sig inte direkt smidig som gravid. Och särkilt inte när man går upp så dant i vikt. Men jag börjar stortrivas med magen.   


Sorry för den ursopiga bilden, haha!



Dock hade Noel 38,8° i temp på kvällen. Han mådde verkligen urdåligt. Och det gör riktigt ont att se honom så. Som tur är reagerar han bra på Alvedon, och tempen gick ner snabbt under 38° igen. 


När han har 38° feber är den rätt hög på honom. Han har sån låg temp i vanliga fall. 

Natten ha gått bra, han hostade endel på kvällen och va orolig. Men sen har det varit ok. Vaknade imorse med 37,0 i temp imorse. Och hostar då och då, men inte alls som tidigare.

Håll tummarna att det håller sig där. Inget mer nu tack!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards