Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

E-Tuna, farmorbesök, picknick, dans och magsmärtor

Av Sinisalo - 14 februari 2014 14:30

Då var det dags för en check up på Eskilstuna Sjukhus, ang Noels komjölksproteinallergi. Vi införde mjölk i kosten för 5v sedan. Sakta och försiktigt.

Denne gång har det gått jättebra. Nu ska vi minska ner på medicinen han tar var dag också. Men funkar inte det, att han blir hård i magen så ska vi låta han gå på medicinen ett tag till. Han går på en sån låg dos, och den medicinen är "inge farlig" enl läkaren. Så vi kör på. 

Han lekte som vanligt i lekrummet, åkte kana, lät bilar och tåg åka kana, med mera. Blev jääääätteledsen när vi skulle gå in till läkaren och han va tvungen att sluta leka haha.

Det gick kanonbra hos läkaren. Vi diskuterade vad han äter, och hur planeringen framåt ser ut. Läkaren kikade honom i munnen, öron, klämde på magen, lyssna på hjärta och lungor osv. Hon såg lite rodnad i halsen och lite i ena örat. Men han är förkyld fortfarande. Och i veckan blev han ju dunderförkyld, och en dag hade han feber. Men det va inget alarmerande än, vi skulle hålla koll om tempen stiger igen och han tar sig för örat då va de medicin som gällde. När läkaren klämt genom honomfick han leka ytterligare.



Sen tog vi en fika i kafeterian, köpte en applejuice åt Noel bla. Men han ratar sådant. Haha, det blir vatten åt honom jämt. Och mjölk erbjuder vi vid måltider, men han är inte så förtjust i det.


Medan vi va borta fick Jozi vara hos Mia och Kaj. När vi åkte hemåt, hämtade vi upp honom på vägen. Mia bjöd på lunch, och Noel njöt av att få umgås med sin farmor och farfar.






Sen fick han smaka glasstrut också. Han är inte sen att tacka ja till såna saker.....

Men han tycker glass är lite kallt haha



Men hiiiiimla gott!


När vi kom hem va jag helt slut. Jag vilade en lång stund men lyckades sedan sova 20min. Och när jag vaknade hade Hasse lagat mat och gjort alla hjärtans dag mys i vardasrummet.

Picknick med koja 

Noel tyckte det va jättespännande med kojan. Men väldigt konstigt att äta mat sittande på golvet. Vi äter ju alltid vid köksbordet haha

Jag fick dock sitta i soffan med min "smidiga" kropp....


Tyvärr va magen alldeles spänd och öm när jag vaknade. Hade haft sammandragningar som tusan innan. Och när vi satt oss och åt klarade jag bara äta litegrann. Sen blev jag så öm i magen, och den va stenhård. Så jag hoppade in i duschen. Noel va inte sen på att haka på in i duschen. Så vi körde en liten mysdusch.


Efteråt började jag sjunga på Bob Marleys låt "oooj, oooj, oooooj....." (Buffalo soldier) och Noel är inte sen att haka på sånt. Han älskar upprepningar och just nu är ordet NEJJJJ favoritordet som kommer ur hans mun. Jag försöker få in andra ord typ OJ kanske haha. Han hakade på och sjöng låten iaf.



Sen va han inte sen att dansa till låten heller. Trots att han fick ligga på skötbordet (insmorning efter dusch) så "dansade" han   


Sen fick jag världens magkramper. Jag visste inte om jag skulle gå på toa, eller spy. Såna hemska magsmärtor hade jag i början av graviditeten så fort jag ätit en maträtt. Fick gå på omoeprazol en vecka enl bm ordination. Och blev bra. Vi får se hur det går nu. Men det är INTE skoj   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards