Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Sinisalo - 18 mars 2014 19:45

Facebook är bra på många sätt. Men jag älskar verkligen när man kan fynda. 

Är ju ett fan av Danska märket Molo. Och jag hittade dessa. Noel kommer kunna ha Molo lurvfleecen i höst eller nästa vår iaf.


Dessa coola linnen kommer han kunna ha i sommar



En VCT jacka för en billig peng



Äntligen kom paketet jag väntat på ett tag. Noel ville såklart öppna!

 


Ett fint babynest




Herrn ville såklart prova det. Han utbrast: "kUUuddeée"   


Sen kom duplo lastbilen, och den öppnade han ivrigt


Kan jag få hjälp eller?   



Sen lektes det friskt



Dessa är på väg hem till oss i brevlådan. Tjusiga vårmössor till Noel och en till lill* när h*n kommer   

 

Av Sinisalo - 18 mars 2014 10:25

Vi fortsatte början på veckan med en massa lek och mys. Jag har inte så mkt val, kan inte göra så mkt med mina höfter eller fogar.

Dock va vi inne akut i torsdags pga minskade fosterrörelser, och vldigt mkt sammandragningar. Sammandragningarna har pågått under en lång stund.

Men enligt bm är allt i sin ordning. Iaf, det tyckte inte förlossningen. Så vi åkte dit. Bebis hade varit för lugn under hela dagen och de tyckte sammandragningarna kom för ofta plus att jag va öm över magen.

Väl där började bebis sparka litegranna och sammandragningarna slutade helt   haha så typisk! En fullständig undersökning gjordes. Och all va bra med bebis och mig. Dock urinvägsinfektion IGEN....Och bebis låg nu i säte  Det va nog därför jag inte kände rörelserna lika mkt som tidigare. Plus ömheten över magen, just där jag va öm låg huvudet och moderkakan. 

Ordinerad antibiotika och ett tillväxtultraljud inbokat. Iom att jag sökt för minskade fosterrörelser en gång tidigare. Och iom min historik ang högt blodryck och havandeskapsförgiftning. De vill kontrollera bebis helt enkelt. Inte mig mot!



Iaf böran på veckan fortsatte i mysande och lekande. Noel har en förkärlek av dammsugaren. Han som fick PANIK förr när vi satt igång dammsugaren. Nu vill han dammsuga själv - heeeeeelt ok för mig. Dammsuga är big NONO när man har foglossning. Och jag uppskattar all hjälp  



Jozi hittar alltid en klädseshög att ligga på, här är Hasses shorts och tisha. Mmmmmm så mysigt!



Idag bestämde jag mig för att ta boysen på en tidig morgonpromenad. Jag har inte kunnat tidigare pga foglossningen. Men jag gav mig f*n på detta, ville dels testköra nya vagnen, dels gå på en kortare promenad med Jozi, och dels behövde Noel komma ut. Han blev ledsen över allt hemma....han kunde inte få di en legobit-då grät han, han tappade en bil på sin fot -då grät han osv osv. 

Vi klädde på oss och gick ut i solen. Grabbarna bus njöt ute


Och jag va riktigt impad över Donkeyn. Himla lättkörd vagn! ALDRIG mer Emmaljunga City cross!


Sen kom Noel på att han ville leta efter "PINne" till Jozi. Så det blev lite letande på tomten. Noel ramlade då och då dock, men hans humör höll i sig endå.


Och när Noel ramlar, då är Jozi där och "kollar läget"   



Sen va det dags för fsk. Idag gick han hela vägen in, höll mig stadigt i handen. Och grät när jag sa hej då, men han vinkade åt mig. Lillhjärtat   


Nu blir det vila resten av dagen, med tanke på dagens utflykt. Jag är dock glad att jag klarade den lilla promenaden med mina pojkar. Saknar enormt att gå på promenader......

Ovido - Quiz & Flashcards