Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Sinisalo - 19 mars 2014 19:45

På morgonen försökte jag peppa Noel med lite Mora Träsk. Han älskar mora träsk, men just denna morgon va han jättetrött. Och vi skulle ju till fsk, så jag försökte peppa honom lite.....meneeee....han va inte så jättepigg på det.



Hämtade Noel lite tidigare från fsk och åkte till Sandra, Vilgot och Melker. Jättemysigt som vanligt. Och grabbarna grus lekte som vanligt   



De bjöd varandra på "mat"


Melker myste mest   



Hade tänkt att bara vara där ett par timmar. Men vi babbla på, grabbsen lekte, vi hade det så bra, och tiden gick   

Blev bjudna på middag och allt dessutom   

Kom dock på när jag började åka hemåt att stackars Jozi varit ensam i timmar. Vanligtvis klarar han det galant, men nu när han äter kortison, dricker en massa så kissar han en massa också. Han hade kissat inne både här och där stackarn   


Och mina fogar va helt döda sen. Även dagen efter   



Vi har lagt om mattiderna lite för Noel. Han började krångla så dant vid middagsbordet. Trött, och inte hungrig riktigt. Så min mamma föreslog den briljanta idén om att ge "mellis" när Noel kommer hem från fsk. Vi erbjuder gröt som han har börjat äta igen (han ratade ju gröten där ett tag) kl 16-16.30 Sen är det middag 18-18.15 Det innebär att vi inte tar bort något mål, utan bara flyttar på de. Förr åt han middag 16, och kvällsgröt 18. 

Det är bra med en mormors tips  

Ovido - Quiz & Flashcards