Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Sinisalo - 21 mars 2014 19:32

När Noel vaknade idag va han inte lika glad och nöjd som han annars brukar vara. Detta är vanligtvis en glad kille (ja förutom när han är hungrig och trött såklart) kände på honom och han kändes varm. 

Han va inte alls nöjd med mkt. Tempen va förhöjd men inte feber. Men han visade att han inte mådde bra. Väldigt trött också. Så han fick stanna hemma från fsk.

Tyvärr klarar inte min kropp ta honom hela dagen, vilket betyder att Hasse får ta en VABdag. 



Vid frukosten ville Noel hjälpa mig sätta på mjukost på mackan   




Noel fick vara ute kortare stunder när han verkade må bättre. Han fick åka lite cykel. Han är en stor kille nu, vi tog bort "trilla ur skyddet" från cykeln. Men selen sitter kvar, så han sitter fast   

!



Buskillen




Jag hade en lunchdejt med Sandra och Melker. Passade på att ta en magbild v 34+5


Melker han åt och sov   



Alltid lika nice att ses. Vi babblar alltid så mkt. Så jag tror grabbarna på resauranten någon minut senare hade kastat ut oss om vi inte hade gått haha.

Men det är så skönt att träffa (trevligt  ) folk. Har stängt in mig lite för mkt pga foglossningen och annat. Jag är ju ganska social annars....



Jag följde med till affären (på kryckor såklar) men fy vad ont jag hade sen   



Noel verkade må bättre på em än på morgonen. Och jag är säker på att det är pga 1,5års vaccinationen (som tyvärr reaktionen kan komma 1-2v efteråt)....



Kom på att jag sett i en blog (?) för länge sedan. Hon tipsade om att låta barnen skära champinjoner med äggskäraren. Så det fick Noel göra idag. Han va förtjust att få hjälpa till i köket.



Efter en fajitas middag, blev det fredagsmys med jordgubbar och majskrokar i soffan. Det uppskattades!



Sen va det en kille som va trött (och då menar jag inte den skäggiga gubben.......)



Jag har haft benen i högläge och stillasittande sen jag kom hem nästan. Fogarna är inte snälla idag pga mina utflykter....  

Ovido - Quiz & Flashcards