Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Sinisalo - 1 september 2012 14:36

Imorse klaffade allt så himla bra!
Vi gick upp, Noel ammades. Och sedan satt han nöjt i babysittern och jollrade medan jag fick i mig frukost. Jag behövde ta mig en dusch och beslutade mig för att duscha med Noel. Måste prova om vi ska få in en fm dusch någon gång, nu när vardagen börjar och Hasses semester är över.
Noel kläddes av och fick sitta i babysittern inlindad i handduk medan jag gjorde mitt i duschen. Sen tog jag in honom i duschen och han stormnjöt!
Efteråt lindades han in i en ny handduk med huva (då han kissat ner den andra...kisspojken hihi) och fick sitta i babysittern igen. Jag torkade, smorde och borstade håret. Sen fick Noel sin inoljning, och jag tvättade där jag inte kommit åt i duschen (hudvecken och så). Vi passade på att köra magmassage också.
Vidare upp på övervåningen blev det påklädning. Efter detta la jag honom i vaggan med napp och snutten. Han klagade lite men jag satt och klappade honom lite över pannan och höll honom i handen. Sedan somna han! Yey!
Och jag kunde sminka mig, packa skötväskan och göra ordning vagnen medan sambon gick en runda med hundarna. Lagom när de kom tillbaka vaknade Noel och det blev dags för amning igen och blöjbyte.
Ner med honom i bilbarnstolen och precis när vi skulle gå, brakade det till i blöjan igen. Så vi fick packa upp bebis och byta. Och SEN åka ;)
Han somnade i bilen, och vaknade när vi parkerade. Jätteduktig kille i alla affärer. Och så många vantar och mössor vi provade men han blev inte leds på oss, en enda gång!
Väl tillbaka i bilen ammades han då det gått ca 3h. Efteråt somnade han nöjt i bilbarnstolen. Och just nu är vi på väg hem igen :)

Sån himla duktig kille!

I em ska vi på kalas. Bjudna på taco och allt!

Ovido - Quiz & Flashcards