Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Sinisalo - 2 januari 2013 16:26

Idag kom äntligen paketet från Babyland.
Munchkin suggreja, skedar, portionerare, badbok, och badleksaker.
De lär sig! BPAfria och ftalatfria plastsaker. I like!
Noel har ju börjat bada i balja nu, så jag tänkte att lite badleksaker kanske gör det än mer intressant. Eller när han är i duschen också för den delen. Känns som julafton när man har ett paket att hämta ut hihi!
Noel uppskattade badleksakerna direkt. De andra sakerna har jag inte tvättat av än. Vill göra det först, innan han får prova på de också!

Sen fick jag bekräftelsen på Buppa-tshirten som jag vann i en tävling tidigare. Att den är på G, YEY!

Noel snorar lite, och hostar endel fortfarande. Men verkar äta och sova ostört iaf.

Apropå äta. När det är matdags, är Noel så söt. Han sitter med händerna rakt ut och säger "mmmmmm".

Han har dessutom börjat rata pipmuggarna han tidigare drack ur. Han tar ju inte flaska heller. Så ja testade igår att låta honom dricka vatten ur mitt glas. Och han slöt munnen om glaset och svalde när jag hällde! Så sött!

Dock väntar jag på en bajsblöja...det va över 1 dygn sedan han bajsa :( Ha öst på med katrinplommon, päronpuré, aprikospuré...you name it...Vi får se när det brakar loss....

Hasse jobbar över idag. Så jag och Noel roar oss själva!

Av Sinisalo - 2 januari 2013 11:55

Det var dags där natt nr 2 i spjälsängen och resesängen för Noel. Han somna 20.30 ca igår kväll. Och jag tror nog att jag bara la ner honom, och han slockna direkt.
Sen vid 1, vakna han och det va dags för blöjbyte och amning. Sen lades han i resesängen i sovrummet och somnade om! Dock vakna han ca 1gång/h tappa nappen, ville ha nappen etc. Men Hasse klev upp var gång :)
Sen åkte han till jobbet och Noel vakna 6.45 för blöjbyte och amning. Sen fick han fortsätta sova hos mig i sängen :) Vi somna om och sov till 9 :)
Dock trodde inte jag att han skulle somna om, för han började snora och hosta :( Det har fortsatt lite på fm. Men inte så mycket så han måste ta näsdroppar tack och lov.
Men småhostar då och då...

Imorse låg han och lekte med amningshanddukarna i sängen, VÄÄÄLDIGT roligt!

Sen har tiden flugit iväg, Noel har lekt i olika babygym, och i gåstolen. Varit med mig i duschen och annat smått och gott.
Jag har hunnit med lite längre telefonsamtal bla. Och nu sover skrutten igen.

Väntar på att sotarn/brandinspektören som ska komma mellan 12-15.

Annars tar vi det lite piano idag iom Noels snorande, och hostande.
Mys med Jozi är aldrig fel heller :)

Ovido - Quiz & Flashcards