Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Sinisalo - 10 januari 2013 15:56

Här va det inte ifyllt på ett tag! Ooops!   


Stackars liten är fortfarande rätt hostig mellanåt. Det är iofs bättre än tidigare. Men den här slemhostan är vidrig mot dessa små.

Pappa har fått samma sk*t som Noel. Och jag står nog på tur. Igår började halsont/kli/irritationen. Och den har fortsatt idag. Jag har även varit rätt trött idag....


Noels rutiner har rubbats totalt...Att han sover i spjälsängen som tidigare går inte alls nattetid. Han somnar där runt 20. Sover där nån timme eller två. Men sen är det vår närhet som gäller. Han får då sova brevid mig. Han hostar ju fortfarande också. Plus att han söker efter mig mitt i natten. Helt plötsligt känner man en hand (eller två!) som letar efter en. Och när han känner mig somnar han om oftast.


Idag har jag infört än en matportion. Han får vanligtvis lunch vid 12. Och det är från barnmatsburkar och lite puré för magen. Och till kvällen kl 19 får han gröt och puré. Nu inför jag en liten matportion från barnmatsburk och puré vid 15.30 också.

Vi får se om han klarar em/kvällen bättre på detta. Han åt med hull och hår iaf! Trots amning strax efter 15...



Nej nu behöver vi handla lite, och slåss med alla andra på affärn. För runt 16 är typ ALLA och handlar i denna stad...

Ovido - Quiz & Flashcards