Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Sinisalo - 4 januari 2013 21:38

Oj vad han hade det tufft inatt! Hosta som 17, och snorig.
Ringde VC imorse, och vi fick en tid för kontroll. Lungor, hjärta, öron, hals och hans prickar såg ok ut. Allt såg ut att vara "typiskt virus."
Han fick dock Ventolin, som han ska ta till natten.
När vi kom hem somnade han när jag la ner honom i vagnen. Skulle bara ta av mig skorna sen tänkte jag ta av honom overallen. Men han tvätslockna. Så ja tog av ytterkläderna och lät honom sova kvar där.
Såg inte bekvämt ut direkt..

Han har haft svårt att amma idag. Ingen lust heller, verka det som. Och åt inge vidare med mat till lunchen.

Sov bara korta stunder då han hosta hela tiden trots olika ställningar, i min famn, spjälsängen, vagnen etc.

Drog in EL i vardagsrummet, och tänkte att jag kanske kunde få slumra till jag också. Och det fick jag i nån minut eller 2...han somna och vakna hela tiden då han hostade som 17!
Vid 14.30 fick jag honom tillslut att sova i min famn. Och där sov han i ca 1,5h! Yey!
När han vakna kändes han alldeles varm och va tröt och matt. Han hade en temp på 38,5. Så ja ringde 1177, som tyckte att han skulle åka in till akuten. När jag lagt på luren prova jag för 511e gången om Noel ville amma, så gjorde han det! Han blev genast lite gladare och piggare. Han fick även Alvedon.
Sen låg han i spjälsängen och pyssla med sin labanbok. Då ringde jag och rådfrågade syster ang Nyköping.
Sen ringe jag tillbaka till 1177, och uppdaterade hans tillpignande. Och vi kön överens om att avvakta.
Efter det ville Noel amma igen!
Sen gick tempen ner till 37,9.
Och nu ikväll är tempen på 37,5!
Urbra!

NU ska ja passa på att soooova!

Av Sinisalo - 4 januari 2013 21:38

Oj vad han hade det tufft inatt! Hosta som 17, och snorig.
Ringde VC imorse, och vi fick en tid för kontroll. Lungor, hjärta, öron, hals och hans prickar såg ok ut. Allt såg ut att vara "typiskt virus."
Han fick dock Ventolin, som han ska ta till natten.
När vi kom hem somnade han när jag la ner honom i vagnen. Skulle bara ta av mig skorna sen tänkte jag ta av honom overallen. Men han tvätslockna. Så ja tog av ytterkläderna och lät honom sova kvar där.
Såg inte bekvämt ut direkt..

Han har haft svårt att amma idag. Ingen lust heller, verka det som. Och åt inge vidare med mat till lunchen.

Sov bara korta stunder då han hosta hela tiden trots olika ställningar, i min famn, spjälsängen, vagnen etc.

Drog in EL i vardagsrummet, och tänkte att jag kanske kunde få slumra till jag också. Och det fick jag i nån minut eller 2...han somna och vakna hela tiden då han hostade som 17!
Vid 14.30 fick jag honom tillslut att sova i min famn. Och där sov han i ca 1,5h! Yey!
När han vakna kändes han alldeles varm och va tröt och matt. Han hade en temp på 38,5. Så ja ringde 1177, som tyckte att han skulle åka in till akuten. När jag lagt på luren prova jag för 511e gången om Noel ville amma, så gjorde han det! Han blev genast lite gladare och piggare. Han fick även Alvedon.
Sen låg han i spjälsängen och pyssla med sin labanbok. Då ringde jag och rådfrågade syster ang Nyköping.
Sen ringe jag tillbaka till 1177, och uppdaterade hans tillpignande. Och vi kön överens om att avvakta.
Efter det ville Noel amma igen!
Sen gick tempen ner till 37,9.
Och nu ikväll är tempen på 37,5!
Urbra!

NU ska ja passa på att soooova!

Ovido - Quiz & Flashcards