Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Fredag och mormor kom över

Av Sinisalo - 28 mars 2014 21:00

På morgonen roade Noel sig med att stoppa i lite mynt i sin fina sparbössa. Det är favoritgöra (och ja...jag övervakar honom noggrannt så han inte sväljer mynten - skriver det innan jag får en kommentar om det......)



Noel lämnades på fsk


Och jag for på TUL, för att kolla upp hur bebis mår. Förlossningsläkarna är skraja att min havandeskapsförgiftning är igång i kroppen utan att det syns på det vanliga sättet (högt blodtryck, svullnad, huvudvärk osv) Det syns på bebis däremot, på tillväxt. Dessutom har jag sökt för avstannade fosterrörelser 2ggr denne graviditet, och då vill de kolla upp detta också (kan ha samband med havandeskap också)

Fick se det lill* knytet. Inte lätt att få en bild, det här va det bästa. Ser ansiktet som tittar rakt mot dig. Man ser ögonhålor, näsan och munnen. Dessutom en hand som ligger mot ansiktet, och en till hand på andra sidan.


Allt såg bra ut. Liten avvikelse på -2,1%. En knodd på 2600-2700g. Inte medgörlig för bild alls, sparka och hade sig ligger med huvudet neråt. 



Hämtade mamsen och vi åkte med en gång hem. Hämtade lillfis på fsk, och alla barnen va ute. Noel satt i sandlådan. Inte alls lika glad när jag kom. Han kom knappt och hälsade. Va jättekonstigt! Men tillslut började han babbla som vanligt. Vi åkte hem och åt mellis med en gång, i solen på altan.



Noel hörde mopeder och mc som åkte förbi och sa duktigt varje gång han hörde någon sådan åka förbi.



Mormor och Noel busade om vartannat



Sen blev det bygge i sandlådan



Väldigt roligt



Sen skulle han leka med glaskulor och stenarna (och ja, jag sitter som en hök och vakar så han inte sätter dessa i munnen....)




Han vill väldigt gärna visa dessa också



När vi sen gick in, fick han se sina fina presenter mormor hade med sig.



En tågbana han älskar och tåg



Sen fick han tag på en blinkande sak man ska ha i drinkarna haha måste fått den på nån finlandskryssning för sjukt länge sedan......



Sen ska han radda upp tågen på rad, snyggt och prydligt



Och när pappa kom hem hade han köpt kaffe. de låg prydligt i en kartong. Genast ska dessa undersökas och staplas och donas med



Sen hade vi en tröööööött kille som somnade fort  

 
 
Ingen bild

Paulina Johansson

2 april 2014 21:50

Älskar Noels sittstil när han sitter på golvet/marken :D Så sött!
Troya älskar också att lägga mynt i spargrisen nu ;D Hihi!

Sinisalo

14 april 2014 19:37

Ja mynten är en favvo ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards