Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Öf, vagnspromenad och massor med bebisbilder :)

Av Sinisalo - 29 januari 2013 18:03

Idag va vi som vanligt på öf. Vi träffade Josefina med Gustav, Sara med Cornelia och Sandra med Vilgot. Och de andra mammorna och barnen såklart. Jättetrevligt!

Noel uppskattade sångstunden som vanligt   

Noel blev dock så trött så han ville inte sitta och fika längre än 20min ca. Så jag fick sätta mig i soffan med honom och mysa lite. Men somna det ville han inte (än). Kl 12 blev vi utslängda, som vanligt, haha! Sen tog Sara, Sandra, jag med bebisar en vagnspromenad. Jozi fick haka på, så han va lycklig! Blev en ca 2h promenad iaf.

Här hemma fikade vi på det som fanns, nån bulle i frysen *s* Och barnen fick mat.

Sen ville jag ta lite bilder på barnen. Och jag måste säga att det är inte lätt att få alla att titta på en och le eller va glada hela tiden. Haha!

Noel va "värst". Han ville inte sitta, och när han satt ramla han, och han tyckte inte det va nå skoj. Men mellanåt fick vi till det. Genom Sara och Sandras hejrop ;)

Så här kommer en radda med bilder på våra små pluttar  


Cornelia och Vilgot satt i köket och busa och myste medan Noel åt mat

 


Väl i vardagsrummet 

 


Vilka miner va?

 


Cornelia klappade Noel på kinden när han va lite ledsen


Hon hängde även Vilgot i armen hihi    


Men vilgot svarade med en enkel liten handpåläggning typ som " det är ok" haha  


Cornelia höll krampaktigt kvar i Vilgot *s*

 



Här har en boll åkt fram, den paxade Vilgot     



Cornelia skulle då äta Vilgots hand

 


En bild uppifrån  


Söta goa Vilgot  


Här ser det ut som om de ska dra Noel i fötterna haha (och Sandra blev bortklippt från bilden *s*)

 


Nu klappar Cornelia på Noel som trillat lite,Vilgot är fortfarande glad över bollen

 


Hehe

 


Vilka gostroll va?

  Det är så himla rolig att träffas. Vi har det alltis så roligt, mysigt och även ibland kan vi prata allvar! Så skönt att vi trivs så bra med varandra, även barnen.


Nu är Noel slut som artist, och somnade så fort de gick utanför dörren typ. Får se hur länge han håller sig vaken ikväll då han inte brukar sova på em egentligen.


Janne (syrrans man) kom med ett paket blöjor, i nästa storlek. Och en mössa och vantar! HÄRLIGT!

Syrran får tillbaka gungan, amningskudden några klädesplagg och lite kläder från mig. Skönt att kunna byta, låna och ge bort till varandra sådär!


Nej nu kanske man ska laga lite mat?





 
 
Hanna

Hanna

29 januari 2013 20:02

Så himla härliga bilder!!

http://doktorhanna.wordpress.com

Sinisalo

29 januari 2013 22:28

Åh tack! Lätt med så härliga ungar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Ovido - Quiz & Flashcards