Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Sinisalo - 1 april 2013 19:51

Vi missade att fira påsk med min sida av familjen i år. Vi satt på akuten i flera timmar istället, med en liten kille. Så idag kom mamma och hennes man och hälsade på. Det kändes som om det va en evighet sedan vi sågs.


Noel fick jättefint set i kläder i påskpresent. Även frukt och kex! Lär uppskattas sen.



Till en början va Noel avvaktande. Men han lossna snabbt, speciellt när mamma busade med honom.


Jozi skulle självklart vara med!  


Mormors glasögon va skojiga

 


Buselibus

     


Sen tog vi en promenad. Och en sväng till affärn. Noel verkade väldigt trött, men hade det mysigt i vagnen.

 


Och när vi gick tillbaka, va han jättebusig och skrattig.

 



Idag har han fått smaka mat. Och vi har även ökat på purén. Han hade dock inte bajsat än fast klockan va 15, så jag matade på med katrinplommon i vild förtvivlan. Och tillslut kom den efterlängtade sprängfyllda blöjan.

Och efter en stund kom blöja nr 2. YEY!


Nu håller vi tummarna att han inte får ont i magen. 



Ni ska jag kika vidare på det här med barnvagn...haha jag kan inte släppa tanken riktigt. Och ska nog sälja Frogen....tror jag.... *s*


*vink*

Av Sinisalo - 1 april 2013 12:07

Igår passade vi på att njuta av vädret. Noel sov så gott i vagnen, och det förstår jag det   


Vi gick sedan till affärn, och där vaknade lillemannen.

 

Man ser att han fortfarande är lite blek i ansiktet.


Till kvällen va det mkt oroligt, och ledset. Men han lyckades somna runt 19.30 och vaknade efter 20-30min. Då satte magen igång ordentligt. Jösses vad ont han hade! Några enstaka pruttar kom. Men han kastade sig och grät och va JÄTTEledsen.

Usch vad ont i mig det gjorde!

Tillslut hittade jag ett sätt att ha honom på så han inte  hade ont. För på mig gjorde det ont, sittande gjorde ont, liggande likadant osv. Men på armen, så som man gör med små bebisar som har magbesvär. DET gick bra! Dock väger han lite mer nu än som plutteliten...så jag och Hasse bytte av några ggr.

Det gjorde verkligen ont i mig att se honom så. Men när jag upptäckte att han även va KALLsvettig pga smärtan då dog jag nästan av medsmärta. Alltså stackars pojke!!!

Sedan beslutade jag att Hasse skulle gå och sova, ifall det blev en hel natt såhär, och vi behövde hjälpas åt. Så någon sovit iaf.

Dock klingade det av vid 23. Då började han bli lugn, och kunde sitta kortare stunder. Tillslut kunde han somna. Jag la mig på soffan med honom. Nära och mysigt låg vi!

     

Min rygg dock är inte ok, så jag fick förflytta oss till sovrummet istället. Han va så himla slut, så han märkte inte av det.

2h senare vaknade han igen, och då va det igång igen.

Hasse gick upp och satt sig i soffan med honom. Och efter en liten stund somnade han. Och sov en stund faktiskt!


När han vaknade imorse va han såhär glad

   


Dock har inget mer skett idag...jag hoppas på flera rejäla bajsblöjor....

Han äter iaf. Och är JÄTTEhungrig!

Han blir asarg när man plockar bort maten, men det är bättre att mata ofta och lite än mkt och få ggr. Och vatten får han i överflöd.

Dock har han börjat ratat vatten, då vi gav vätskeersättning blandat med saft när han va som värst. Så han tycker saft är godare    Nåväl, det får vi jobba på! Nu är prio 1 hans mage ska komma igång, och fungera.


Har en brownie i ugnen, hade inga ägg att baka med. Mamma och Leffe ska komma på besök, så jag tänkte att en kaka kan jag iaf bjussa på.  


Ha det gött!



Ovido - Quiz & Flashcards