Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Sinisalo - 8 april 2013 14:19

Många dagar har passerat och inte har jag bloggat...

Iaf här kommer en liten uppdatering. Förutom sjukdomssnack och annat tråkigt som rör lillfis   



Noel står så himla bra nu. Här står han vid en greja som spelar melodier och sånt. Han flyttar och går med den också! Fast man får stå och hålla i så det inte går för fort såklart. 

Jag sitter vid datan, och Hasse passar. Ovanför skärmen ser jag detta glada tryne   


Han är en hejare på att "hämta" saker nu också. Han sträcker sig låååångt för att få tag på det han vill ha. Här är han enda inne i korgen och rotar

     


I fredags åkte vi till mormor för att hälsa på. Kusinerna Sassa och Tuva va där. Det va väldigt skoj enl herrn!

 

Tuva visade upp sin fina tupp hon hade sytt

 

Noel tyckte också den va fin

 


Sassa gjorde Noel sällskap på golvet

 


Det gjorde keliga Mille också. Noel klappade faktiskt Mille ett par gånger. Jättemysigt med en katt tycket han!

 

Sen kom även Zack och gjorde honom sällskap på golvet.

   




När jag och Noel var på väg till affärn här om dagen så såg vi att det brann någonstans. Det visa sig att en villa va helt övertänd och va bortom all räddning. Inga människor eller djur fanns i huset. Det va ju för väl. Men kan endå inte låta bli att tänka på den stackars familjen som blev drabbad...allt är förstört   

     



Efter bad kommer mys. Jösses så vi myste! Kan ju bero på att lillkillen va jäääääättetrött. Och inte alls 100 %...så han tycket det va skönt att mysa också   

        


Både lördag och söndan va jag på barnbasar. På lördagen hittade jag endel kläder för en jättebillig peng. Kläderna såg i princip nya ut. Även några böcker som såg oanvändna ut och ett träpussel.


På söndagen fyndade jag en lära gå vagn. Det satt en labanfigur på handtaget, men den kastade jag i tvätten när jag kom hem. Vagnen blev putsad med såpa. Men va innan i nyskick nästan!

   


Alla saker har gjort succé hos herrn, här är det knoppusslet han sitter med

 


Vi har försökt njuta av det ljuvliga vädret (och frogen om den nu blir såld...)


Här gör vi oss iordning inför en promenad

 


Efter promenaden sov Noel fortfarande. Så jag och Hasse började beskära äppelträd och andra buskar på tomten. 

   

Av Sinisalo - 8 april 2013 13:48

Näe alltså nu får det räcka!

Tycker inte liten varit helt bra sen totalförstoppningen tidigare.
Men lite piggare iaf
Dock har jag sagt och tycker att han fortfarande inte har fått tillbaka sin färg i ansiktet. Har magrat. Och inte alls lika pigg och glad.
När han började kräkas igen och matvägra, kände jag att nu räcker det!
Så jag ringde barn och ungdom idag direkt de öppnade telefonslussen. Vi fick en tid kl 10. NU är vi på väg hem.
Han fick träffa en läkare som undersökte honom men hon trodde på antingen gluten eller laktos....
Han fick EMLAplåster, och de ska sitta minst 1h innan provtagning. Så vi fick vänta. Vi åkte till Max och åt, fick i noel liiiite burkmat, sen for vi tillbaka. När det va dags för provtagning fick de sticka honom 4ggr :(
Men han är tapper vår lille kille.
Tappat ca 700g (?)!!!!!!!!!
Jag vet att jag påpekat att han tappat vikt. Byxorna sitter löst likaså blöjorna :( Men 700g hade jag aldrig trott :(

Nu sover vår lille kille i bilen

Väntar på provsvar 1v...Tills dess ska vi försöka utesluta mjölk i kosten till honom.

Vår lille guldklimp...

Ovido - Quiz & Flashcards