Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Sinisalo - 6 december 2012 21:14

Var och vägde och mätte Noel på Bvc idag. Han väger nu 8170g (!) är 68,5cm lång och 43,3cm runt huvudet.
Vår stora kille :)

Sen for jag till ICA och hämtade ut paket från Petra. En doptavla, och en minnestavla till Bobby. Så himla fina!
Tack Petra och tack farmor Mia och farfar Kaj för doppresenten!

Sen for vi till Apoteket för lite receptfritt, dubbla poäng just nu för det som köps. Och jag behövde fylla på "förrådet" med lite ansiktskräm med mera.

Det blev lite mer shopping i Södertälje. Behövde vita byxor till Noel att ha under dopklänningen på lördag. Plus ett par snygga jeans i strl 74, sen blev det ett åar mjukisar i strl 74 som va både fina och kändes sköna.
Jag köpte en cardigan till dopet, och får ha mina egna amningskläder tyvärr. Det fanns inget annat...asdåligt med amningskläder "på stan"!

Sen blev det mediamarkt och en hårgreja.

Himla smidigt med Frogen och Buppa påsen. Behövde inte mkt kläder på honom, och då det var bara öppna och stänga påsen när vi for in och ut ur affärerna. För det blir endel in och ut, kläder av och på! Och Frogen tar sig smidigt som 17 fram överallt!

Lillfis va så himla duktig hela tiden!
Med några amningsstopp (bla på bibblan) och några små kortare sovstunder.

Vår hall är en barnvagnspark, tror jag. En gammal, men väldigt fin Emmaljunga. Även en gammal men fin Bugaboo Frog (här med Foxyn) mmmm ljuvlig syn! Hade jag haft råd och plats hade det stått minst 2 vagnar till där och en The Buppa Brand Black Star åkpåse också hihi (schhhh men säg inget till Hasse!)

Dock härjar förkylningarna fortfarande. Tycker iofs att Noel mår bättre, snorig mellanåt....men bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards