Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Sinisalo - 12 december 2012 19:46

2 bilder missades på förra blogginlägfet när Noel ligger på mage på skötbordet bla....

Av Sinisalo - 12 december 2012 19:44

Vilken rolig dag :)

Först avslutning på babysången med lite jullåtar och glögg (inte för att ja dricker glögg men det va trevligt!)
Jag och Noel tog snålskjuts av Sofie och Selma. Där träffade vi bla Sandra och Vilgot.
Sen kom Sara och Cornelia, då for vi vidare till Josefina och Gustav.
Åhh vad vackert de bor!
Man blev ju helt lyrisk :)
Mötte på en påfågel bland det första vi gjorde! Han va så fin!
Sen blev vi bjudna på urgod tacos (rapar fortfarande gucamole btw...), lite fniss både innan, under och efter det maten.... Hihi.
Och när Josefinas man kom hem blev det visning i ladugården. Får, kor, ankor, höns och ett himla trevligt klimat. Vi kikade genom den fina hadeln också!
Sen tog Noel och jag snålskjuts av Sara och Cornelia.

Nu på kvällen har Noel fått testa att bada. Han har ju avskytt det. Men idag fick han sitta i baljan. Och han plaskade och va glad YEY! Så nu kan vi börja bada också :)

Väl på skötbordet fortsatte Noel snurrandes och vände sig till mage. OOOPS, nu får man verkligen se upp!

Väntar på pappa Hasse som är på G hem från jobbet. För snart blir det sängen för lillprutt!

Har varit en lång dag men jättemysog och trevlig. - som vanligt när mammorna träffas :)

Av Sinisalo - 12 december 2012 08:22

Jädra blogg! Bilden från ÖF kom ju inte med när Noel snott Cornelias leksak. Vilgot som ligger på mage och Cornelia tittar efter sin leksak som Noel snor gång på gång :)

Av Sinisalo - 12 december 2012 08:09

Igår va vi på ÖF och träffade mammorna efter 2 v frånvaro med förkylningar bla.
Vad alla hade vuxit! Jösses vad mkt händer på 2 v!
Noel passade på att sno Cornelias leksaker (och hon snällt stod ut med det) medan Vilgot låg nöjt på mage.
Sen åt Noel och somnade på mamma.

Noel och jag fick åka med Sandra och Vilgot då Hasse har den enda bilen som funkar...

Efter ÖF passade Sandra på att uträtta lite ärenden medan jag och våra pojkar satt kvar i bilen.

Sen fick Sandra och Vilgot gå en liten husrunda hemma hos oss.

Igår gjorde jag puréer (katrinplommon och aprikos) som vi har till gröten. De blev godkända av Noel igår kväll :)

Inatt sov vi sådär. Noel vaknade endel och åt endel ...
Så jag är lite sliten idag...

Men upp imorse for vi och tog en dusch!

Idag är det avslutning på babysången. Sen är vi bjudna hem till Josefina och Gustav :)

Just nu sover Noel igen men jag har fixat lite disk och sånt. Ska packa lite saker och göra mig iordning.
För sen blir vi upphämtade av Sofie och Selma :)

Presentation


Hej!
Nu har jag hittat tillbaka igen. Råkade för X antal år sedan, vid ett väldigt sömnigt ögonblick, radera heeela bloggen. Kunde inte återskapa den alls så jag reagerade på ett moget sätt. Blev så sur så jag struntade i att blogga öht! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards