Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Sinisalo - 31 december 2012 14:00

Igår for jag och Jozi, för att hälsa på Josefin, hundkompisen Jackie och Rujo. Isigt på vägarna men det va rätt bra på gångvägarna iaf. Rujo och Jozi hade aldrig träffats. Men det gick bra när Rujo insåg att Jozi faktiskt var där för att gå på promenad och inte gruffa eller vara kaxig :)
Blev en liten kortare variant då bäckenet fortfarande gör sig påmint efter promenader.
Sen blev jag bjuden på fika mums. Medan vi fikade busade Jackie och Jozi. De havererade även en hundleksak medan vi va upptagna med lite prat hrm hrm...

Noel och pappa roade sig själva hemma. Och det går ju bra nu speciellt lunchtid för mig att åka iväg då Noel äter mat vid den tiden :) Stora killen!

Bilbarnstolen är installerad. Och jag måste säga att jag alltid tyckt Noel sitter trångt och konstigt i babyskyddet. Men nu sitter han som en kung! Urbra bilbarnstol! Och lättmonterad dessutom.
Han gnällde inget, vilket han alltid gjort innan i babyskyddet. Så jag tror detta blir bra!

Han sover vidare i spjälsängen. Ibland 30min ibland upp till 2h. Igår kväll blev det ca 3h(?)!
Så nu måste vi köpa en annan madrass till spjälsängen. Eller rättaresagt 2!
Vill gärna ha en spjälsäng i sovrummet i källarn och en på övervåningen. Snälla syrran lånar ut sin vita spjälsäng med drop side som vi ska ha i sovrummet. Sen får den andra fina stå kvar i Noels rum som vi använder dagtid. Den har nämligen ingen dropside. Och det lär behövas nu i början. Han ligger gärna och håller mig i handen om nätterna. Så det kan va skönt att kunna göra det liggande trots spjälsäng :) Så får vi se om det funkar!
Vi är faktiskt på G nu och ska handla madrass. Passar på när alla andra gör sig redo för nyårsfirande = lite folk. Och vägarna är nästan helt tomma.

Sen snabbt hem och göra oss nyårsredo :)

GOTT NYTT ÅR!

Presentation


Hej!
Nu har jag hittat tillbaka igen. Råkade för X antal år sedan, vid ett väldigt sömnigt ögonblick, radera heeela bloggen. Kunde inte återskapa den alls så jag reagerade på ett moget sätt. Blev så sur så jag struntade i att blogga öht! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards