Mitt liv som mamma och hundägare

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Bajsfest idag igen! Sittdelen i vagnen, sängmys och lego Duplo

Av Sinisalo - 28 december 2012 23:10

Bajsfesten fortsatte även idag....Men inte lika mkt.
Kom på om det kunde va att vi slutade med sempers magdroppar för några dagar sen?
Eller om det var för han fått smaka kött (kalops bla)
Eller julmaten och amningen som påverkade hans mage, gasigheten och bajsfesten?


Noel sov till klockan 4 imorse! Fast det va problem att somna igår kväll. Gaser igen, stackarn....
Sen ville han va vaken. Så Hasse bestämde sig för att ta upp Noel på övervåningen tillslut. Och jag sussade vidare.
Så småningom kom båda pojkarna ner. Noel för amning och Hasse för han skulle till jobbet.
Noel åt, sen somnade vi om. Och vakna 9.30


Dock verkade han trött igen runt lunch, så jag la honom i spjälsängen. Och han somnade. Och sov 1,5-2h!


Jag passa på att städa, rengöra och fixa Emmaljungan. Noel får inte plats i den liggdelen heller. Frogen byttes för 1 vecka sedan.
Hade en hel påse med Lego Duplo som behövde rengöras (köpt på barnbasar för 70kr!)
Lite sådant pysslade jag med.
Tillslut gjorde jag lunch.


När Noel vaknat och fick lite potatis och palsternacka i magen samt 2 olika fruktpureer tog vi en promenad till Apoteket med Jozi. Noel i sittdelen och en Buppapåse. För att handla Sempers magdroppar.
Men när vi väl kom fram på den sjukt isiga vägen....Ha de slutat sälja det?
Hmf!


Så ja gav minifoam vid varje matmåltid. Och peppar peppar har han varit bra.


Han verkade trivas i sittdelen. Hade iofs fullt liggläge och en åkpåse. Så det va nog ombonat :)


Han har fått busa lite i sängen också. Medan jag pysslade där. Och lyckan va total, som syntes på bilden :)


När han fick testa att leka med en stor Lego Duplo kloss va han också lycklig. Lättroad kille :)


Nej! Nu väntar sängen *gäsp*


Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinisalo - 16 augusti 2014 20:48

Oj vad mkt "kan själv" det är nu. Får backa och bita mig i läppen rätt ofta. Han kämpar och kämpar.......knölar och sitter såhär en stund.... ...sen kommer ett tyst "mamma hjälpa mig" ;) Noel har börjat fsk denna veckan. Han är inte överförtjust. M...

Av Sinisalo - 7 augusti 2014 10:24

Babyjogger City Versa! Vändbar sits, punkteringsfria (typ foam?) däck, bra sufflett, svängbara framhjul, blir platt ihopfälld bla! Men vi kommer köra med liggdel en liten stund till :) Älskar Edwins barnvagns"mobil" Detta är vagn nr 10 tror jag...

Av Sinisalo - 5 augusti 2014 21:45

Dag 2 där vi återgått till vardagen. Hasse jobbar igen efter en lång ledighet tillsammans med mig och barnen. Jag vaknade tidigt idag (öhh typ alla dagar). Noel likaså. Edwin vaknade i sin tur av Noel så vi va alla vakna tidigt. Fm löpte på for...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 23:07

Att jag bullade upp honom i liggdelen funkar tydligen.... ...men inte varje gång. Då är det skrik och ledsen kille...men det går iaf bättre! Vi solar och badar vidare och leker på Klövsta. Här är det sandbygge med Amanda När solen går i moln/eller...

Av Sinisalo - 23 juli 2014 22:30

Oj vad tiden tickar på! Edwin blir 12 v på fredag. Och imorrn fyller vår lillskrutt 2 år. Kan knappt fatta det själv. Vi har hälsat på syrran och barnen. Bortsett från att edwin va meeeegatrött nästan hela vistelsen och därför gorma och skrek. ...

Presentation


Hej!
Nu har jag hittat tillbaka igen. Råkade för X antal år sedan, vid ett väldigt sömnigt ögonblick, radera heeela bloggen. Kunde inte återskapa den alls så jag reagerade på ett moget sätt. Blev så sur så jag struntade i att blogga öht! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards