Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Sinisalo - 1 februari 2013 21:03

Fartfyllda dagar!


Igår besökte vi mellersta syrran, barnen och hundarna. Alltid lika skoj att ses! Kändes som en evighet sen sist. Och det va det också...Julafton faktiskt! Sen har vi varit sjuka, och sen blev alla de sjuka. Men nu va alla friska, så jag passade på.

Noel blev jätterädd för syrran, han tycker verkligen det är läskigt när någon annan pratar med honom. Och det går absolut inte att hålla i honom....då blir det ramaskri. Men barnen reagera han inte på. Snarare att de va roliga, och underhållande.


Noel i hokus pokus stolen


 



Kusinen Zack ville vara med när Noel åt. Så han fick sitta i mitt knä och äta vindruvor. Men jag kunde inte låta bli att mata honom (trots att han kan äta själv!) med de sista skedarna av päronpurén

 


När Syrran tog fram mobilen eller kameran och fotade, så visade Noel sin foto-linslus-sida. Men bara då när blixten användes. Det gjorden den inte på bilden nedan. Men endå     


Jag åt mat hos syrran, som jag sedan fick SÅ ont i magen av. Har tyvärr blivit så när jag äter fet mat, och/eller starkare vitlök. Då får jag världens kramp i magen. Så jag och Noel kom därifrån jättesent   Det va inte riktigt meningen, men jag klarade inte att ens klä på honom för magen gjorde så ont.

Han sov hela vägen hem iaf, och väl hemma vaknade han och ammade. Sen somna han igen, och sov länge tills imorse vid 4 har jag för mig. JÄTTEtrött. Likaså Jozi!


Idag besökte vi min mormor. Ett välbehövligt besök från båda håll. Jozi va i eld och lågor, då mormor mata honom med allt möjligt gott. Hoppas magen på honom, håller bara   Han ville ligga hos henne nästan hela tiden också

 



Noel lekte lite överallt, i min famn och på golvet gick bra då och då.

   



Men det roliga va att Noel kunde sitta i hennes knä, och hon kunde prata med honom utan att han blev sådär hysterisk. Visst hände det några gånger att han blev ledsen, men inte många   

 

 


När vi åkte hem, började Noel gråta i bilen. Han har gåtit 1 gång tidigare. Då va han typ nyfödd, och jag trodde han skulle klara sig hem från Nyköping utan att amma där, och amma hemma. Det misstaget gjorde jag inte om!

Men VIIIILLKET liv det va på honom. I över 30 min höll han på. Och han grät och va helt galen. Jag stanna tom bilen och försökte trösta honom, gick ur bilen och stoppa i nappen osv. Men det enda som dög va när jag stod vid honom. Och det gick ju inte...vi va ju tvugna att åka hem!

Han va JÄTTEledsen verkligen. Och mitt hjärta dog    Fy vad hjärtskärande det va   

han somnade ca 5 min från hemmet, och när han vakna ville han amma. Jösses så dum jag kände mig. Jag hade gjort samma misstag   !


Idag kom vagnspryttlarna från 32GÅ. I stjärntyg såklart   

Organicer, solgardin (gratis bältesmuddar) och ett fodral (blöjfodral eller vad jag nu väljer att ha däri!)

 



Noel sover sen nån timme tillbaka, lille skrutten    Och jag kommer snart lägga mig jag med! Imorrn är det shopping med min lilla mamma   

Ovido - Quiz & Flashcards