Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Sinisalo - 10 februari 2013 20:53

Denna helg har gått jättefort!


Mormor piggar på sig. Även om det är endel bitar som måste falla på plats först innan hon kommer från sjukan, så mår hon i över lag bra.

Känns jätteskönt!


I fredags städade jag och Noel sov mestadels (då och då). Hasse överraskade oss med att komma hem 16.45, han som slutar 17, och brukar vara hemma 18.15-18.30 typ. Vi blev så glada!

Så vi tog vagnen och shoppade lite fredagsmat. Det blev grillade entrecote, med pommes och vitlöksfraiche. MUMS!


Natten till lördagen sov Noel gott. Han vaknade kl 4.45 (!), byttes blöja på, ammades och somnade om. Vi fick sova till kl 8 allihopa. Hela förmiddagen "lullade" vi runt och bara myste, gosade och bara va.

Tyvärr blev jag väldigt yr mellanåt. Det snurrade bara till i huvudet, så jag blev jätterädd faktiskt. Men sen gick det över...fattar ingenting.

Amanda kom på besök, och fick jobba. Hon hjälpte oss att skotta snö, för det hade ju snöat till 1000 och man kom knappt in genom grindarna (eftersom vi latat oss hela fm!)

Hon fick även åka snösläde med Hasse 

  


Noel låg i vagnen medan vi skottade, och efter en liten stund somna han. Men först va det bus och skratt i vagnen.

  


På em lagade jag mat till både oss och Noel. I fredags fick han smaka på kyckling, pasta, lite tomatpuré och mosad avokado (ja och grädde och smör).

Igår fick han kyckling, potatis, morötter, palsternacka, broccoli och oregano (grädde och smör) Han tycktes uppskatta maten så jag fortsatte i samma anda idag. Men idag gjorde jag storkok.

Det blev lax, potatis, broccoli med grädde, smör och dill. 

Tidigare åt han inte hemalagade maten, den tycktes smaka för "rent". Men nu tycks han älska den! Så nu står flera burkar i frysen.

Imorrn blir det kyckling eller kanske någon rätt med köttfärs....? Har iaf handlat hem morötter, palsternacka, broccoli, potatis, pasta, nudlar ja gu vet allt.


Igår iaf efter middan lärde Noel och jag Hasse lite låtar från Öppen Famn, och Babysången. Noel lyser upp och börjar skratta som 17 när man sjunger för honom. 


Han fick även sitta på pappas axlar, vilket uppskattades

      


Inatt vaknade Noel nog 4ggr och ville amma. Jag minns inte, jag va så trött och allt bara gick på "rutin". Hasse tog hand om allt utom att amma och få Noel att somna om sista gången (då låg han nämligen vaken ett tag).

Men tillslut fick han ligga brevid mig (ville amma ÄN en gång) och slocknade när jag höll i hans hand  Så himla mysigt!


Han börjar bli så stark nu, så golvet är skoj att vara på utan matta eller någonting mjukt under



  


När pappa är hemma blir det bus till 1000

    


"Hej hej...!"

  


Sen fick Noel bada. Det uppskattas alltid! Han kan sitta helt själv nu nästan hela badstunden, jätteduktig. Och badbokan är väääääldigt god att bita på hehe

  


Han kom i säng kl 19.45 Och slockna direkt. Jättetrött!


Under dagen har han faktiskt inte ammat så mkt. Det kom jag på på kvällen. Undrar om det kommer bli likadant när jag är hemma med honom själv. Han blir ju lite mer "snuttig" och "mammig" när han är hos mig hela tiden, än när Hasse är hemma och busar med honom.

Men tiden mellan amningarna har helt klarts drygats ut. Nu ska det bara bli ordning nattetid också.....Så vi slipper vakna 2-4ggr/ natt   


Nej ni!

Nu får jag ge mig för ikväll. Höres och synes!

Ovido - Quiz & Flashcards