Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Sinisalo - 8 februari 2013 20:53




Operationen på mormor var lyckad. Hon är tydligen omtöcknad och har ont fortfarande. Känns tråkigt att jag inte kan hälsa på henne med en snorig bebis och jag själv som har lite ont i halsen   Men hon finns i mina tankar  


Inatt sov Noel rätt mkt. Eller ja, endel napptappningar och sprattel. Men Hasse sprang, och jag sussade (ja mellanåt iaf)   Han somna innan 20 och vakna första gången kl 3.45 Sedan kl 6, sen sista gången kl 8 (och ammade alla gångerna) jag däremot låg vaken from kl 6. Men jag hade ju fått endel sömn endå!


Imorse vaknade Noel glad sprallig och babblig

 




Hur som helst. Han verkade väldigt trött under dagen idag. Orkade knappt hålla sig vaken 1,5-2h, sen märkte man att han va trött. Så jag la honom i spjälsängen var gång, och han somnade. Lillskrutt! En gång under dagen sov han iaf 1,5h (!) det är 1h mer än han brukar. 

Jag hade städat på morgonen, så jag passade på att pilla mig i naveln heeeeeela sovstunden   



Idag vågade jag mig på att laga egen mat......Jag har gjort det några ggr förut. Men slutade med att jag kastade den. Tyckte den blev tråkig och luktade tråkigt tom. Men idag tror jag att jag lyckades. Noel åt den maten bättre än  burkmaten tom. Så jag tror tiden är inne för hemmalagad mat.

När han va mätt fick han gegga med det som va kvar, gissa om det va uppskattat ?

  


     

Va ju himla nödvändigt av mig att dammsuga och tvätta golven på morgonen haha. Tur man har hund...


Sen fick han majskrokar att mumsa på, det är en favorit.

     

Nomnomnom



Just det ja! Idag kom Libero badrocken till Noel. De hade en "drive" att mellan ett from datum och ett tom datum om man hade handlat minst 3 libero varor och skickat in kvittona fick man en badrock. Det va snabba puckar. Skickade in kvittona i söndags kväll, och fick badrocken idag. Blir perfekt när vi ska bada ju! varmt och gosigt. Och samtidigt kanske man inte behöver vara jätterädd om den!  



Min lilla linslus haha  

Att rulla boll är nya grejen. Jätteskoj 


  Sneglar på Noels "Min första bok" böcker som ligger brevid mig. Kanske något man ska ta tag i?

*gäsp*

Eller så gör jag det imorrn......



Ha en fortsatt bra kväll och trevlig helg



Ovido - Quiz & Flashcards