Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Sinisalo - 22 februari 2013 16:03


Igår kom jag på en sak! Han fick ingen kvällsvälling. Han fick amma istället. Och vid 23, när han sov, gav Hasse en flaska välling i sängen. Och tro det eller ej, men han drog flera tag på flaskan! YEY!

Så så kommer vi göra. För han sov till 2.30 Sen ville han amma, och sen försökte vi få honom att sova i sin spjälsäng i källaren. Men det gick inte. Han blev jätteledsen. Så han fick sova brevid mig istället. Då slockna han direkt, och sov gott till kl 7...


Att jag inte tänkt på det tidigare? Att ge honom välling "i sömnen". Innan vi går och lägger oss.

Har ju hört många som gör så, precis innan de går och lägger sig....Jaja, bättre sent än aldrig!



Han fick en halv portion gröt till frukost, och hallon och blåbärspuré - MUMS!



Sen for han och jag till Nyköping. Behövde födelsedagspresenter till Amanda, som har kalas imorrn. När vi gått i några affärer började han ledsna. Han ville amma, så jag ammade honom där vi va: i provrummet på Cubus   

        

Hellre där än på nå fik eller något. Rätt sopigt med "amningsställen" i Nyköping. Eller bänkar att sitta på inomhus öht...


Sen slockna han när vi var på HM och shoppa loss (ja! kläder åt mamma, denna gång!)

 


Sen när han vakna va det dags för lunch. Det blev på Max. Jag tog en burgare och en lyxshake, och han åt en burk med bla kyckling jag kokat ihop. Plus efterrätt, lite fruktpuré såklart.

 


I bilen stirrade han blint på mig när jag hade solbrillorna på mig. Haha!

 



Minuten efteråt somna han

 

Då for vi vidare till Lekia. Han fick provsitta några vagnar där hihi. Bla en Mountain Buggy Swift *dregla* vill ha!


Tillslut åkte vi hem. 

Väl hemma badade Noel i alla shoppingpåsar.

 

Jätteskoj!  


Nu när han kan sitta bättre, ändrade jag på en av babygymmet man ligger under. Till sittande! Väldigt uppskattat!


Sen blir det nog mest mys hela kvällen. 


Trevlig helg

Ovido - Quiz & Flashcards