Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Sinisalo - 13 februari 2013 20:14





Noel somna vid 20, och vakna redan kl 23 och ville amma....Sedan fortsatte det med ca 2h mellanrum. Han slockna direkt efter var amning (förutom imorse/inatt en gång) men jag däremot va vaken from kl 2.30....somnade iofs till nån gång på morgonkvisten en liten stund.


Vi åkte iaf på en föreläsning som var via Öppen Famn (kyrkans regi)

Gunlög Rosén. "Hur hjälper vi barnen att bevara sin självklara självkänsla"


Budskapet var ju bra, och det är viktigt det vi säger och gör med barnen kring oss. 



Noel somna efter lite amning. Men han hade svårt att sova i min famn, så jag la honom på soffan, och där slockna han totalt.

 


Så han missade hela fikat *s* Jag fick däremot i mig en macka och ett äpple!



Väl hemma ligger han på golvet mellanåt och kravlar och tar sig runt 360° nu för tiden. Men inte framåt eller bakåt.  



Sen älskar han att sitta i sin leksakshög och pilla lite på böckerna och pryttlarna.    

Men bara om jag är i närheten såklart.


Noel har haft det svårt med att bajsa idag. Inte förrän nu på kvällen kom en jättebajsblöja. Innan det satt han och klämde lite då och då, ibland kom en liiiiten klutt. Stackarn!

Så vi körde det tunga artelleriet med smord termometer, magmassage och en bebis hängandes på armen guppande (precis som när han va nyfödd) och DÅ släppte det. Jösses vilken bajskorv alltså!

Jag som varit så noggrann från start med katrinplommon, övermogna bananer, aprikos, päron, olja, eller annat fett i maten. Men han kanske behöver mer av den "varan".


Jag själv ska träffa läkaren imorrn. Mår konstigt...det snurrar ibland, är yr och illamående (och nej jag är inte gravid...) så jag ringde idag till VC och fick en tid imorrn. Just in case!


Så ar Bugaboo, kommit ut med en ny vagn. En Buffalo. http://förort.se/2013/february/bugaboo-buffalo-2.html Den verkar väldigt genomtänkt. Men ack så dyr....Bra sugen är man haha! Galet!

Och inte kanske man har råd att köpa en Donkey http://blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/bugaboo-donkey/ nu när Buffalo kommer? Den vagnen måste man ju testa att äga iaf. Haha!



Nu håller vi tummarna för inatt att vi alla får lite mer sömn.


Hejhej!

Ovido - Quiz & Flashcards