Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Sinisalo - 3 februari 2013 21:31

Inte konstigt att han inte kunde sova bra   

Han blev snorig igår kväll. Han somna as-prutt-trött vid 19.30, men vakna efter ca 30-45min och va helt galet hysterisk. Inte så konstigt iofs, när han va så täppt! Ohhh lilla bubben, vad jag lider rmed honom när han är så ledsen   Det sluta med att jag satt med honom i soffan, och han somna i mitt knä.

Jag bar in honom till sängen, och han fick sova där en liten stund till. han vakna dock vid 23 igen, och då fick han somna brevid mig i sängen. Hasse fick sova än en natt i soffan.

Vi försökte ha honom sovande högt, men han blev jättearg. Så han fick sova brevid mig istället.

Tur jag köpte hem näsdroppar och renässansdroppar, tidigare (just in case!)

Dock tror jag det är tänderna. Han gnager på saker som en galning. Och kan explodera i gråt helt plötsligt vid mat bla. Dessutom dreglar han igen som en tok. Det va ett tag där då han inte dregla alls. Men nu är det tillbaka, det är som en kran!

Vi får se hur det går inatt för lillskrutt. Dagen har gått upp och ner. Oftast nöjd, men helt plötsligt blir han ledsen. 


Iaf!

När en handling skett är Noels favvosyssla att provkänna och smaka på varorna (ja inte alla då såklart...) Men som här är toalettpappret väldigt intressant!

 


Vi va tvugna att inhandla tandborste, och den va intressant att använda. Och när jag borstade gaddarna så såg han ut att njuta. Va väl skönt för honom!

 



Just det ja!

Josefina (och Gustav) från föräldragruppen knep sista platsen i babysim I, på Ekensberg i torsdags åt mig och Noel. Jag har mailat de för info. Får se när jag få svar  Iaf, SÅ gulligt av henne att göra det och tänka på oss. TACK!


Men Noel älskar ju att bada nu för tiden, så det kommer bli perfekt med babysim. Det är så roligt att se honom plaska och njuta så.

Och i förrgår var första gången han satt helt själv och plaska i karet

   


Nej bäst att göra sig iordning, så man får lite sömn inatt. Noel kanske får det jobbigt inatt också, så jag ska passa på att sova snart. "Ska bara..." som alfons pappa säger   



Imorrn är det lite sjukhusbesök men annars ska vi softa!

Ovido - Quiz & Flashcards