Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Sinisalo - 21 februari 2013 18:53


Var på bvc för vägning, mätning kontroll av Noels utslag på hakan och prata lite om (utebliven) sömn, igår.


Jag minns inte vad han väger, men lite mer än 9200g och är nu 72cm lång. Sköterskan glömde fylla i hans bok tyvärr....Och jag titta inte i den förrän vi kom hem.

I väntrummet på BVC lekte Noel med deras kulram (eller vad det heter). Och han älskade den! En sån där från IKEA.

 

Utslaget på hakan trodde hon va svamp. Så vi har smörjt med en salva sen igår. Tycker det blitt lite bättre nu, faktiskt.


Ang maratonamningen på nätterna och sömnen tyckte hon att vi skulle försöka dryga ut tiden mellan amningarna. Han ammar så mkt på nätterna att han inte vill äta frukost på morgonen. Ibland är det tom trögt med kvällsgröten.....

Så jag försökte med det inatt...jo tjena...asarg kille. från 23-2 höll han låda. Jag försökte trösta honom i alla möjliga lägen. Men tillslut funkade det när jag satt mig i soffan med honom i famnen. Och sedan la jag honom i spjälsängen på övervåningen med hans babywatch och alla melodier. Den fick stå på hela tiden. Han somnade och vaknade inte förrän 5.30 Då fick han amma och han somnade snällt om i spjälsängen i källaren, och jag (och min rygg) fick lite sömn i sängen istället.

Vakna kl 7.30, och då gick Hasse upp med Noel, så slumrade jag ca 1h till. Hasse försökte ge Noel gröt istället för det vanliga (banan, och macka med leverpastej) till frukost. Och han åt en hel portion!

Tror jag det, eftesom han endast ammade kl 23 och kl 5.30

Kl 10 ca ville Noel amma igen. Han somnade efter lite bök och stök.

När han vaknade kräktes han på mig, och det va säkert för att han först ätit en hel protion med gröt och sedan ammmade. Och bröstet va ju knökfullt med mjölk...så det sprayade ju ner hela honom  

Behöver jag skriva att han inte ville ha lunch öht idag...och det va ju inte så bra. Så man får nog ge en halv portion med gröt istället. För mat är också viktigt!



Jag passade på att laga mat igår. Koka morötter, broccoli, färs med couscous och gjorde bla päronpuré.

Det blev några burkar!

Tyvärr fick vi kasta en hel laddning med boroccolimos, då blendern/mixern (en sån stor stående) råkade släppa gummiringen och malas ner i hela broccolimoset....suck....men då va det bara börja om. Tur vi hade mer broccoli!

Nu måste vi dock köpa ny ring till mixern, det är jättedrygt att stå och göra samma sak med stavmixern -  pöhhh! Snacka om lyxproblem haha.


Idag blev vi bjudna på fika hos Sara och Cornelia. Alltid lika kul att ses!

Här sitter Noel och Cornelia på golvet och busar.

   


Som vanligt slocknar Noel, när det är dags för fika. Men Cornelia och Vilgot fikar med oss medan Noel slaggar i soffan i bakgrunden.


Han sov jättegott där!

   


Och titta vilken fin dreglis och snutte Noel fick av Sandra!

TACK igen  



Nu får vi se hur denna natt går. Men blir det samma drama, får han sova hos mig istället. Han ska inte behöva vara så ledsen min lilla skrutt. Eller så får han fortsätta amma sådär på nätterna. Vi får se vad jag beslutar mig för!

Ovido - Quiz & Flashcards