Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Sinisalo - 6 februari 2013 20:20

Inatt vaknade Noel kl 1.30, och va vaken ca 1 h fram och tillbaka. Hasse sprang upp och stoppa in nappen och flytta på honom, och bädda om honom var gång. Sen somna han iaf (ja Hasse också!) sen vaknade han kl 7 (!). Han låg och snuttamma i ca 30-40min på morgonen. Jag låter honom göra det också, snart är amningen endå förbi, så han får faktiskt snutta.

Och sen va det dags att gå upp.


Idag va det dags för babysång igen. Till en början va Noel skeptisk, och avvaktande. Men när vi hade sjungit några låtar då kom han igång. Och som vanligt tyckte han om kolåten, Igelkotten Torsten och några andra låtar   

Han höll ut länge, men tillslut somnade han. Efter han hade ammat.... Då hade det gått ca 4h (!) sen första morgonamningen. Känns endå inte så jättekonstigt för varken mig eller Noel verkar det som. Det sker lixom "naturligt". Men han va bra ledsen sista 10min innan han amma, så lite tidigare hade jag säkert kunna erbjudit.

Hur som helst!

Sen busade han en stund, men tillslut slockna han- på mig

 

Och jag bara njuter, det är så mysigt att ha honom så nära. Han sover ju vanligtvis i spjälsängen nu ju!


Vi va 4 mammor som satt kvar efter babysången, med våra bebisar. Så himla mysigt. Bebisar som sov här och där, och mammor som prata både allvar och fnittrade ikapp.


När vi kom hem va vi på tomten en stund med Jozi, som röjde runt. Jag och Noel myste medan snöflingorna singlade ner från himlen.

 


Sen började killen mojna. Jösses vilket gnällband han la på. Han sov en gång till ca 30min till kl 15.30 ca. Men sen va det bara gnäll och missnöje om han inte fick vara i mitt knä typ.

Så jag sk*t i att städa och laga mat. Jag ägnade mig åt lillfis, och underhålla honom. Eftersom han är lite snorig, så känns det som om att han inte har 100% av sig själv heller.

Så vad gör man för att få en kille att bli nöjd och glad igen?

Jo bada hihi

 

Och bollen va jätteskoj i karet enl Noel!


Sen fick han ha en av sina nya pyjamasar (strl 80 lite stora, men 74/80 är för små...), fin va?

 


Vad skulle vi göra sedan då? Jo jag drog fram hoppgungan. Den har endast testats 1 gång tidigare, och då va det Hasse. Och det sluta med att Noel började gråta.

Men jag tänkte, jag testar?

Det roliga va att Jozi sprang genast dit och satte sig hos Noel. Så himla goa mina pojkar.

Kolla in Noels tag om Jozi, och han bara sitter som om inget hänt. Sån snäll hund!

       

Så den blev succé!


Behöver jag skriva att han somnade ovaggad i spjälsängen sen (efter ett mål med gröt och sedan amning)?


Själv känns det som om halsen är som ett sandpapper. Så jag får väl nå sk*t nu....  


Imorrn ska vi bara mysa. Det ser ut som om det ska bli oväder också, så vi stannar nog hemma! Dock håller vi tankarna på mormor som än en gång ligger på operationsbordet   




Ovido - Quiz & Flashcards