Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Sinisalo - 19 februari 2013 20:28

Först hade jag en glad kille vid morgongoset. Men sen barkade det utför....Vid frullen började han gnälla och va inte alls glad. Han har slutat att äta banan, och frukost helt för den delen. Han äter mindre öht. Han sover kasst, vaknar med 1-2h mellanrum, och vill amma (mest nattetid).

Men jag tror det är tänderna. Tillslut blev han så arg, mitt under morgonrutinen då vi oljar och byter om från pyjamas till kläder. Så han fick va i bara blöja. Han visade att han ville amma, så han fick det. Och kvar låg han i min famn efteråt och snuttade. Jag la en liten filt om honom, så han inte skulle bli kall. 

Han verkade sova jättedjupt och gott i mammas famn.

Efteråt vaknade han glad och nöjd igen   


Idag har jag träffat sjukgymnasten. Bla för ryggen och bäckenet. Har tydligen en irriterad disk. Men den ska tränas, och vilas. Typ.... Och bäckenet likadant. Det har iofs blitt mkt bättre, och hon (och alla andra....barnmorskor och allt) tror att det kommer kännas i bäckenet så länge jag har hormonerna i kroppen = ett tag....Känns skönt att fått hjälp äntligen!



Mitt på dagen busade vi litegrann. Och Jozi blev så himla gosig när vi satt på golvet. De är så söta tillsammans mina boys  

   


Idag upptäckte Noel köksskåp och annat som står längre ner..........Tur han sitter i gåstolen, då kan han inte öppna skåpen (ÄN) ordentligt   

 


Maratonmatningarna fortsätter på nätterna. Men jag ser också att det är svullet i tandköttet på lillen. Ska träffa BVC imorrn för de ska få kika på hans utslag på hakan och så ska vi prata lite sömn.

Men först blir det babysång på fm med bebisarna   


Ovido - Quiz & Flashcards