Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Sinisalo - 11 februari 2013 20:18

Inatt ammades det på rätt friskt igen. Vakna redan kl 00.30 och ville ammas första gången. Sen flöt det på....

Imorse hade vi morgonmys

 

Han är så söt i sin nya pyjamas, med texten You make me happy   

 

 

 

Oooo majjj gadd vilken separationsångest liten har nu. Den har varit påtaglig, lixom kommit och gått. Men nu är det ett faktum sen nån vecka tillbaka eller två. Ojojoj att en liten kan bli så ledsen!

 

Får göra som i början, ha med honom överallt haha! Trodde jag hade det, men just denna gång "skulle jag bara...." i nån min. Och jösses vilket liv det blev! Stackarn!

 

Vi gick på promenad under dagen, sedan fick jag för mig att skotta bort snön vid grindarna. Och det slutade med att jag skottade hela uppfarten och altanen. Skönt att ha det gjort, dessutom va det inte så mkt snö som hade kommit.

När vi väl skulle gå in DÅ somnade Noel. Så jag lät honom ligga kvar i vagnen utanför köksfönstret (då jag skulle börja laga mat) och kunde hålla koll samtidig. Annars hade han vaknat så fort vi gått innanför dörren.

   

Han sov gott, i ca 40min. Sen fick han äta nylagad mat. Idag gjorde jag storkok på kyckling, ris, morötter, palsternacka, grädde, oregano och en skvätt rapsolja. Han älskade det! Åt JÄTTEmkt av maten...mer än vad han brukar. Avslutade med aprikos och kiwipuré. Också godkänt av herrn!

 

 

Sen har han börjat med att sova på mage nu också. Han har gjort det ett par ggr. Men nu sover han verkligen. Tidigare vaknade han efter en stund när han legat på mage. 

Vi är lite nojiga över magsovningen, men det är väl bara lägga in i "oros-boxen" med alla andra orolighetstankar om lillskrutt.

 

Detta är en av anledningarna till att han sover lite oroligt, han vaknar ju efter ett tag och vill inte sova så.

 

Sen upptäckte jag idag att i ök är han jättesvullen. Så det är nog framtänder på G där....

 

Nu ska jag  sitta lite med Noels "min första bok" böcker han har. Sen förbereda inför imorrn. Då är det Öppen Famn med bebisar och mammorna.

 


Ovido - Quiz & Flashcards