Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Sinisalo - 4 februari 2013 20:15

Idag följde Noel med till lasarettet. Jag behövde en check up, och cellprovstagning bla. Allt såg bra ut iaf. Noel höll god min hela tiden nästan. Han hade bajsat, men det va lixom inte läge att byta blöja när ja prata med doktorn...


Så här kul va det att vänta (de va försenade 20min.....) 

 


Men han fick endel uppmärksamhet av alla på avdelningen typ. Och även i hissen *ler* ".....sån söt kille,,,,", OCH alla ".....fina vagnspryttlar..."

 


Idag fick jag min första puss av Noel. Han har tidigare kört med öppen mun, när jag pussat honom. Det gjorde han redan som ca 5v gammal. Sen har han kört på "tungkyssar" när man pussat honom (en tunga som febrilt smakat och letat haha) men idag satt jag ca 2 dm från honom och bad om en puss. Då BÖJDE han sig fram och pussade mig (visserligen med öppen mun men endå!) och jag blev så glad så jag bad honom en gång till och då gjorde han det igen   Underbara onge! 

   



Oj, vad det snöade på vägen hem från Nyköping. Det gick lite långsammare på E4, än vanligt. Men med Audin känns det safe.

När vi kom hem satt jag Noel i vagnen (den låg ju endå i bilen) och Jozi busade runt på tomten. Passade på att ta lite bilder utomhus, då det blir bättre bilder med mobilen. Fick in ett där man ser tänderna lite när han skrattar (sista bilden)

       


Det gjode ont i mammahjärtat ikväll. Han va ruskigt ledsen när det va dags att sova. Tror det hade varit bättre om han somnat tidigare...Men man lär så länge man lever säger de ju.

Stackarn.....  


Annars mår han bra. Det är lite snor mellanåt, men idag har det varit lugnare. Droppade honom 1 gång med Renässans på eftermiddagen. Ingen hög temp, eller annat konstigt. Men han blir arg ibland när han äter...tror endå det är tänderna. Hoppas det inte bryter ut nå mer på honom bara. Så han slipper va sjuk nu!


Imorrn är det ÖF med tjejorna!  


 


Ovido - Quiz & Flashcards