Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Sinisalo - 5 februari 2013 19:29

Idag träffades några av mammorna på ÖF. Noel va lite svårförtad först vid sången. Men när vi sjöng honkey-tonkey sången då lossnade han.

Sen fick han för sig att skötväskan va intressant. Och främst påsen med all hans mat va mest intressantast!  

Efter ÖF åkte vi till Sara för att äta lunch. Det blev från Vita villan (kycklingsallad). Selma, Sofie, Emma, Liam, Sara, Cornelia och jag och Noel hade det trevligt.

   


När vi kom hem va Noel jättetrött. Han ammade och somnade. När han vakna ville han amma igen. Han ammar inte lika mkt på dagarna längre. Och speciellt, när vi inte är hemma! Då kan det gå 3-4h mellan!


Han är klarar att sitta längre och längre stunder nu. Jätteskoj!

 

Men går mamma ut från rummet då blir det ramaskri. Så han får haka med överallt, precis som när han va nyfödd. 


Vi får se om nattningen går bättre idag. Jo, han somna igår kväll. Men han va så himla ledsen först. Nu fick han kvällsgröt tidigare, och las även i sängen tidigare.


Han sov iofs inatt. Vaknade kl 1, ammade och somna om. Vaknade sedan kl 6, ammade och somnade om. Vaknade kl 8. Själv vaknade jag kl 4, va vaken. Hoppade tillslut in i duschen kl 5, och gick och la mig igen. Somnade till vid 7, sen gick vi upp kl 8.

Inte konstigt att jag va trött mitt på dagen. Men det kom jag inte på förrän Hasse påminde mig om att jag varit vaken.


Ovido - Quiz & Flashcards