Mitt liv som mamma och hundägare

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Sinisalo - 4 juli 2013 20:10

Efter att ha vaknat 2ggr med av en ledsen kille mitt i natten sov han fram till kl 5...sen tyckte han att vi skulle gå upp. UFF! Det tyckte inte jag, så han fick ligga i sängen med mig. Och där slockna vi båda två, dock efter en timme fast då är blöjbyte, och försök att somna i spjälsängen också inräknad. Sen sov vi fram till kl 7.40 YEY

Båda två vaknade på strålande humör och näääära varandra. SÅ himla mysigt   


Sen bestämde jag mig för att åka till Nyköping och handla mat. Jag ångra mig och åkte in till centrum för att kolla lite i affärerna. Noel verkade inte klaga haha

   


Det blev lunch ganska snabbt. För lillskrutt blev hungrig. Jag åt brie och salamifocaccia. MUMMA!

Och han åt blodpudding. Asbra att ta med, kladdar inte speciellt och han äter med glatt humör.

Och när vi satt där och åt gick syrran förbi. Haha! Va härligt! Då fick vi shoppingsällskap.


Noel slockna (efter att ha försökt hålla sig vaken....) Jag la en tunn tröja över honom, tyckte det kändes så "bart" med kortärmat och shorts. 

   

Han sov i ca 1h eller lite mer. Så vi hann gå lite här och där. När han vaknade va det mellistime!

Sen tog tiden slut och vi va tvunga att åka dit vi skulle åkt först egentligen....och handla mat. Det gick kanonbra på Willys. Noel pratade med allt och alla från kundvagnen, och spred glädje med sitt smile.


När jag åkte hem, pratade jag i telefonen med Hasse. Och helt plötsligt inser jag att jag åkt förbi avfarten på motorvägen....haha. Jag valde att åka till vagnhärad och ta lilla vägen. Men jag stötte på både övningskörare som skulle köra i 50 och bogserade bilar som åkte 40...och tillslut lastbil som hade fel på släpet. ALLVARLIGT!!! Jag va döhungrig och Noel  hade tack och lov somnat, men han va också hungrig. Hade behövt handla hundmat, och då tänkte jag göra det i Vagnhärad. Men när Noel somnade hade jag inte hjärta att stanna och väcka honom.



Väl hemma frossade Noel i alla shoppingpåsar haha

 


Asrolig!

 


Hittade ett par shorts åt Noel bla (på rea såklart!)

 


Alltså, jag blir impad av MAM! En av våra MAMflaskor gick sönder (sprack) tidigare. Skrev ett inlägg om det i bloggen. Jag skickade ett mail till Bambino/MAM, som svarade rätt fort. Och bad mig skicka in den delen som var trasig - kostnadsfritt såklart. Och idag damp detta ner i brevlådan, som kompensation. 2st(!)nya MAMflaskor och en flaskborste. Och ett vänligt brev. Snacka om bra service!

(gratis är gott dessutom!!!)

 


Det glädjer mig att han äter med aptit (ja mellanåt iaf) men det är när han äter själv. Här äter han fläskytterfilé, pasta, broccoli och morot. MUMS!

 



Han verkade dock inte mätt...för han högg mig efteråt.....AJ!

 



Inatt va det en liten kamp att få honom och somna igen. Ledset, gråt och rop....Men efter ca 1h somna han med hjälp av vyschningar, klapp och gos. PUH!


Nu är min rygg slut, så jag ska sätta mig ner. Inte för att se på Ernst (som jag f.ö spelar in!) nej Hasse och jag måste se klart på Morden I Midsomer såklart.



Ovido - Quiz & Flashcards